• Anonym (ger sig inte!)

Illaluktande armhålor

Nu är det så att jag har ett riktigt jobbigt problem som verka inte vilja ge sig, nämligen illaluktande armhålor.
    Det luktar lök/vitlök!! och nej, jag äter inte mycket vitlök, äter i princip ingen vitlök alls.

Det spelar ingen roll hur mycket jag tvättar och duschar. Jag kan gå ut från duschen och 1 minut senare luktar det igen.

Jag svettas inte så absolut Torr tror jag inte hjälper. Svettas alltså inte men det luktar ändå.

Någon som har någon aning om vad man kan göra förutom att kapa av hela armen.

• Svar på tråden Illaluktande armhålor
  • Anonym (Hm)

Det är bakterier som luktar..
    Ibland får jag så som du beskriver att det luktar trots dusch - då tvättar jag flera ggr med tvål och gnuggar ordentligt - vilket får bort lukten..

Men det är inte så att du äter typ lchf eller någonting? Tänker om du befinner dig i ketos...

• Anonym (ger sig inte!)

Men ska man tvätta sig flera gånger varje så förstör det väl mer, eller ? Obestämd

Jag går inte på någon diet eller någon speciell kost.

• Anonym (Veet)

För mig fungerar det att använda veet hårborttagningskräm, den bränner väl ihjäl bakterierna eller nåt. Det är det enda som fungerar på lukten om det blivit sådär illa att det luktar trots dusch.

• Anonym (ger sig inte!)

Duschar med tvål och duschsvamp, använder stick,inte Deo då det kan tydligen lukta mer.
    Byter kläder, nu är det ju varmt så har mest ärmlösa kläder.
    Jag rakar aldrig mig utan epilerar.

• Anonym (K)

Är det något nytt eller har det alltid varit så?

Jag hade så en gång och tvättade mig rejält i armhålorna med sprit, sen försvann det. Var väl någon bakterieobalans.

• Långbenopluto
    Anonym (ger sig inte!) skrev 2015-08-20 11:42:45 följande:

Duschar med tvål och duschsvamp, använder stick,inte Deo då det kan tydligen lukta mer.
    Byter kläder, nu är det ju varmt så har mest ärmlösa kläder.
    Jag rakar aldrig mig utan epilerar.

Inte luktar deo mer... prova och se hur det funkar på dig!
Svar på tråden Illaluktande armhålor