Hjälpa en knarkare?
Mitt liv är upp och ner, och jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Jag har varit ihop med min pojkvän som knarkar i 1 år nu.
Det har varit jätte jobbigt. Lögn efter lögn, osanningar, oro, manipulationer, obehagliga överraskningar osv osv.
Jag har blivit sviken gång på gång, lovad gång på gång, manipulerad varje gång jag försökt lämna.
Igår såg jag honom sitta i bilen med massor av folie som var ihop rullade.
Jag såg på medan han öppnade dem, och inuti dessa låg det som något sorts brunt pulver, antar att det var heroin.
Jag gick fram och frågade vad fan han höll på med. Han lovade mig ju? Han lovade och svor att det var sista chansen han fick.
Hur kan han kasta bort det vi har för sånt skit? Är det ens värt det? Kasta bort kärlek som varar förevigt för något som man röker på 10 minuter?
Han startade bilen och åkte därifrån.
Jag sprang gråtandes efter och bad honom att stanna, men det enda han gjorde var att peka finger åt mig.
Han ringde upp efter 5 minuter och sa att han skulle döda mig ifall jag tänkte ringa polisen.
Jag skrev ett sms om att det var slut för gott denna gången, och då skrev han tillbaka " Hur kan du lämna mig när jag behöver dig som mest? Vad har man vänner till? Du borde finnas här för mig och hjälpa mig, men istället så lämnar du mig. Hur kan du? ".
Jag blev totalt förstörd efter det smset !!
Hur ska jag kunna hjälpa honom? Jag känner mig totalt hopplös !! Vad finns det jag kan göra? Hur kan jag hjälpa honom?
För jag vill verkligen hjälpa honom, men jag vet inte hur!?
Jag är jätte förvirrad. Det gör så ont i hjärtat. Jag vill bara bryta ihop när som helst.
Jag undrar nu ifall det finns något jag kan göra? Hur kan jag hjälpa honom?
Hur går jag tillväga?
Tackar för alla svar.