Umgängesproblem
Hej!
Hjälp mig med tankar, input och dyl. Känner att jag kört fast... :/
Jag har tre barn. De två äldsta är 10 och 13 och har en pappa. Den yngsta är 6månader och har en annan pappa. De äldre har det alltid fungerat bra med umgängesmässigt. Den yngsta, inte alls...
Jag och den yngstas pappa har aldrig varit tillsammans och han har inte visat något intresse under graviditeten. När lillan var född bokade jag dock tid på familjerätten där vi fick göra en muntlig ök kring umgängestider. Under sommaren var det stängt där och han ansåg att tiderna inte var bra. Han har 1 timme vardera 2 veckodagar och 2 timmar en helgdag, tider han själv har valt. Veckodagarna umgås han med lillan här hos mig. Funkar sådär, då han inte har någon respekt för mina andra barn utan pga umgängestiderna gapade han och skrek så att övriga barn tyckte det var obehagligt och vågar inte lämna mig alls utan sitter som plåster på mig då han är här.
Han ville utöka helgtiden från 2 till 3 timmar i somras och var säker på att dottern skulle fixa det. Jag var osäker, men ville bespara mina övriga barn mer bråk. Han hade så två gånger.
Nu har ngt hänt. Det funkar inte alla för honom att ens hålla i dottern. Hon skriker panikartat och ryggar tbx när han tar i henne. Vad gör jag? Är det som han säger mitt fel för att vi inte orkar ha honom här varje kväll? Är det åldern? Var han för snabb att åka iväg med henne? Hur kommer vi vidare? Antar att han måste sitta hos oss, men hur får man övriga barn att orka med det? Måste jag ha varje helg uppbokad på detta sätt? Finns överhuvudtaget ingen tid för övriga barn... Snälla, hjälp. Vi ska tbx på familjerätten i slutet på augusti.