Inlägg från: Anonym (Barnets bästa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barnets bästa)

Umgängesproblem

Anonym (Otto) skrev 2015-08-18 13:15:21 följande:

Uppmanar till försiktighet: www.dagensjuridik.se/2015/07/utestangd-pappa-vinner-i-hovratten-far-ensam-vardnad-om-dottern

Snälla, det är så ovanligt att det måste stå i nyheterna. Denna mamma lär inte riskera det eftersom hon i mina öron är VÄLDIGT generös med umgänge med tanke på barnets ålder. Självklart ska pappan träffa sitt barn men då får han också se till att sköta sig, inte skrika och bråka och ha respekt för mamman och hennes två andra barn. Om han skrämmer sitt eget barn kanske han inte ska träffa sitt barn förrän han gått någon slags föräldrautbildning och anger management?

Jag tycker att du ska prata med pappan och säga att om han inte kan sköta sig så får han heller inte träffa sitt barn. Jag menar herregud, så lite som han träffar barnet så kan han väl skärpa till sig och vara lite empatisk och "mjuk", för sitt lilla barns skull. Klart barnet blir rädd om han skriker och beter sig illa. Man pratar om barnets bästa, om barnet inte vill vara hos pappan ska barnet heller inte behöva vara det. Barnet är så litet fortfarande och han behöver inte ens hålla i barnet om barnet visar rädsla. Jag skulle inte ge mitt barn till någon som hen visade sig vara rädd för, även om det var pappan. Då skulle barnet få styra, man kan umgås och leka utan att hålla. Mamman kan vara med och hålla i såna fall. Pappa till varje pris, verkligen,. skitsamma att barnen inte vill eller far illa, pappan måste ju få!!!! Allt handlar om jämställdhet och barnens bästa är bara något man säger. Tack och lov så ska barnkonventionen införas i Sverige också. FÖRÄLDRAbalken, möt din konkurrent. BARNENS bästa!

Jag bara läser om pappor som beter sig illa, nyper barnen, skriker och gormar, missköter barnen och allt möjligt skit, och folk tycker fortfarande att han ska få träffa barnen. Till varje pris!

Kan han inte längre sköta sig, ska han heller inte få umgänge! PUNKT!
Svar på tråden Umgängesproblem