• temlan

BF februari 2016 - Göteborg

Hej alla glada! Har sett att det finns ett par grupper för oss som väntar bebis/ar i februari 2016, men är några av er boende i Göteborg med omnejd? Det vore så roligt att få dela erfarenheter, känslor, tankar och även stad! :) Egentligen gör det väl detsamma om du har BF i slutet på januari eller början på mars; välkommen in i gruppen ändå! :)

Jag, 29år, och min sambo, 30år, väntar vårt första barn i februari 2016. Gick in i v. 16 idag och väntar som en toka på RUL som är i september. Då vi ska ta reda på kön (är så nyfiken!). Har redan sett lill*n på tre ultraljud, men det är svårt att få nog! 

Vem är du? :)

• Svar på tråden BF februari 2016 - Göteborg
  • Jennsan84

Hej!

Väntar också mitt första barn. Jag är 31år och min sambo 29. Bf i februari. Är i v 15 nu. Bor på Hisingen i Gbg. Väntar med på mitt RUL i sept :)

• temlan

Spännande! När har du RUL? Har du varit på något ultraljud innan? :)

• Jennsan84

Jag har RUL 18sept. Har gjort två ul innan. Ett tidigt och ett KUB. Där va allt bra men jag nojar ändå :) gjorde ni kub? .

temlan skrev 2015-08-18 10:12:13 följande:

Spännande! När har du RUL? Har du varit på något ultraljud innan? :)

• temlan
    Jennsan84 skrev 2015-08-18 15:54:27 följande:

Jag har RUL 18sept. Har gjort två ul innan. Ett tidigt och ett KUB. Där va allt bra men jag nojar ändå :) gjorde ni kub? .

Vad lustigt, vi har också vårt den 18:e sep! Då kanske vi ses i korridoren ;) Det känns som om det är en mindre evighet dit.. Skulle vilja skjuta fram ultraljudet en vecka eller nåt, är galet nyfiken. Ska ni ta reda på kön?

Vi gjorde också KUB och fick bra siffror där, men precis som du nojar jag. Finns en miljon andra saker som kan gå fel, men samtidigt är det dumt att oroa sig innan man vet om det finns något att oroa sig över :)

Hur mår du annars? Har du några gravidkänningar? :)

• Jennsan84

Men vad är oddsen för det? :) när är din bf? Jag mår bara fint. Va trött i början och mådde illa i 2 dagar i v 6 men nu känner jag inget. Väldigt skönt men det är ibland också lite stressande när man inte känner något. Vet ju inte om allt är ok. Magen är platt på morgonen men svullnar på em/kväll till en kula :) hur mår du? Syns det nått på dig?

temlan skrev 2015-08-18 16:44:40 följande:

Vad lustigt, vi har också vårt den 18:e sep! Då kanske vi ses i korridoren ;) Det känns som om det är en mindre evighet dit.. Skulle vilja skjuta fram ultraljudet en vecka eller nåt, är galet nyfiken. Ska ni ta reda på kön?

Vi gjorde också KUB och fick bra siffror där, men precis som du nojar jag. Finns en miljon andra saker som kan gå fel, men samtidigt är det dumt att oroa sig innan man vet om det finns något att oroa sig över :)

Hur mår du annars? Har du några gravidkänningar? :)

• Cyanea

Hej på er!

Jag är också en gravid göteborgare :) Jag är snart 28, maken också 28. Vi har försökt bli med barn i drygt tre år och lyckades bli gravida med hjälp av IVF nu i maj, fjärde insättningen. BF enligt IVF-kliniken är 2/2 och RUL ska vi göra den 3/9. Är idag i v. 16+4.

Kul att "känna" andra i samma stad! Vilken MVC går ni till, och är ni nöjda? :) 

• temlan
    Jennsan84 skrev 2015-08-19 09:29:57 följande:

Men vad är oddsen för det? :) när är din bf? Jag mår bara fint. Va trött i början och mådde illa i 2 dagar i v 6 men nu känner jag inget. Väldigt skönt men det är ibland också lite stressande när man inte känner något. Vet ju inte om allt är ok. Magen är platt på morgonen men svullnar på em/kväll till en kula :) hur mår du? Syns det nått på dig?

Eller hur! Låga odds! :) 

Jag har BF 7:e februari, du? Jag mådde illa v 7-12 men kräktes bara ett par gånger, sen jäklar satte det igång. Kräktes kontant ett par veckor och fick åka till sjukhus för dropp p.g.a uttolkning och viktnedgång. Nu börjar det lugna ner sig lite och jag hoppas att det fortsätter så! Är sjukskriven 1,5 vecka till. Jag har fått en liten mage, men det ser mest ut som jag käkat för mycket mat ;) Har du fått sug för någon speciell mat eller så? :)

Vad skönt att du mått så pass bra ändå, men förstår att det också kommer oro när man inte känner så mycket. Men, snart närmar vi oss veckorna när det verkligen börjar hända grejer med magen. Spännande! Har ni berättat för många i er omgivning att ni väntar barn?

Vilken MVC går du på? Är du nöjd mer er barnmorska? 

• temlan
    Cyanea skrev 2015-08-19 11:16:14 följande:

Hej på er!

Jag är också en gravid göteborgare :) Jag är snart 28, maken också 28. Vi har försökt bli med barn i drygt tre år och lyckades bli gravida med hjälp av IVF nu i maj, fjärde insättningen. BF enligt IVF-kliniken är 2/2 och RUL ska vi göra den 3/9. Är idag i v. 16+4.

Välkommen hit! Åh, jag börja med att säga GRATTIS! Vad roligt att ni lyckats bli gravida efter en lång kamp! Kommer ni ha ni sett er bebis på något ultraljud innan RUL 3/9?

Jag går på MVC i Västra Frölunda och är jättenöjd. Hade kontakt med en barnmorska där i andra ärenden för ett par år sedan och hon var så go och kunnig, så jag önskade henne när vi ringde dit efter vi plussat. Vart går du?
  • Jennsan84

Jag har bf 10/2. Jag går på MVC Brämaregården på Hisingen. Har träffAt min bm 2 gånger bara men är nöjd med henne. Vi har berättat för närmaste familj och vänner. Hoppas att kunna dölja magen till efter RUL innan jag säger nått till jobbet men vi får se hur det går :) har ni berättat? Usch va trist att du mått så dåligt. Att ligga med dropp är aldrig kul :(

temlan skrev 2015-08-19 11:47:22 följande:

Eller hur! Låga odds! :) 

Jag har BF 7:e februari, du? Jag mådde illa v 7-12 men kräktes bara ett par gånger, sen jäklar satte det igång. Kräktes kontant ett par veckor och fick åka till sjukhus för dropp p.g.a uttolkning och viktnedgång. Nu börjar det lugna ner sig lite och jag hoppas att det fortsätter så! Är sjukskriven 1,5 vecka till. Jag har fått en liten mage, men det ser mest ut som jag käkat för mycket mat ;) Har du fått sug för någon speciell mat eller så? :)

Vad skönt att du mått så pass bra ändå, men förstår att det också kommer oro när man inte känner så mycket. Men, snart närmar vi oss veckorna när det verkligen börjar hända grejer med magen. Spännande! Har ni berättat för många i er omgivning att ni väntar barn?

Vilken MVC går du på? Är du nöjd mer er barnmorska? 

• Jennsan84

Välkommen och ett jättestort grattis. Kul att det gick vägen för er till slut :) jag går på mvc på Hisingen; Brämaregården och är nöjd. Vart går du?

Chansa skrev 2015-08-19 11:16:14 följande:

Hej på er!

Svar på tråden BF februari 2016 - Göteborg