• Nils89

Erfarenheter av tea tree olja?

Hej!
    Har nyligen upptäckt tea tree olja och dess mirakulösa effekter och breda användningsområde. Läste omkring lite och hittade bl.a denna sida teatreeolja.com/different-uses-for-tea-tree-oil/ där det står lite om användningsområde.
    Vad har ni för erfarenheter av tea tree olja? Och vad använder ni det till?

Må väl / Nils

• Svar på tråden Erfarenheter av tea tree olja?
  • lövet2

Jag har mest använt det till dotterns envisa eksem. Höll på med cortisonsalva i ett par år, men sedan köpte jag en utspädd tea tree som var tänkt till barn. Då först fick jag bukt med eksemen - utan biverkningar. Har en kompis med rejäla allergiska eksem, och hon använder oljan när hon har små problem. När eksemen blir riktigt svåra, då måste hon ta till cortison i alla fall.

Annars kör jag också med tea tree oil på små brännskador och på insektsbett.

• Fia 28

Jag har ett tea tree stick som jag använder på finnar, funkar faktiskt riktigt bra fast det luktar pyton. 

• Mooomin

Jag använde en två gjord av tee tree olja och rosmarin, för att tvätta mitt hår (dreads), eller eg hårbotten med. Blir rent och fräscht på ett naturligt sätt, bra mot torr hårbotten/mjäll samt lite antiseptiskt.

Svar på tråden Erfarenheter av tea tree olja?