Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Såhär äter vi. Tycker hon äter ofta men hon kanske inte äter så mycket
05.45 ammar
08.00 en portion gröt
~10.15 Mellanmål. Oftast en frukt, ett kokt ägg; en smörgås eller ibland en klämmis. Ofta i plockform.
12.30 1/2 burk barnmat eller hemlagad mat.
15.00 Mellanmål, samma som ovan
17.00 1/2 burk eller lagad mat
19.00 en portion gröt
19.15-30 ammar
22.30 ammar
01.30 ammar
04.00 ammar
Om någon har tips på roliga mellanmål så mottas de gärna :) ett par gånger har hon fått yoghurt men vet ju att de egentligen inte ska ha mjölkprodukter så mycket :)
Idag var vi iväg och tittade på en privat förskola till lillan. De var jättebra pedagoger, lagade all mat själva ekologiskt, små grupper, var ute jättemycket och det verkade toppen på alla sätt och vis. Men samtidigt blev jag osäker, de verkade ha det väldigt uppstyrt med lektioner m.m. Och lillan måste vara där till samlingen kl 9 även de dagar jag börjar kl 15. Känns ju nästan som att sätta henne i skolan direkt. Maken vill gärna ha henne där men jag vet inte :/ jag kommer ju missa massa tid med henne om hon ska bara på dagis när jag är ledig :/
Idag var vi iväg och tittade på en privat förskola till lillan. De var jättebra pedagoger, lagade all mat själva ekologiskt, små grupper, var ute jättemycket och det verkade toppen på alla sätt och vis. Men samtidigt blev jag osäker, de verkade ha det väldigt uppstyrt med lektioner m.m. Och lillan måste vara där till samlingen kl 9 även de dagar jag börjar kl 15. Känns ju nästan som att sätta henne i skolan direkt. Maken vill gärna ha henne där men jag vet inte :/ jag kommer ju missa massa tid med henne om hon ska bara på dagis när jag är ledig :/
Vad bra att ni varit på besök på fsk ni önskar. Att de vill att barnen är på plats kl nio är inget ovanligt, detta så barnet kan vara med i verksamhetens aktiviteter. De dagar du börjar kl 15 - När skulle du vilja lämna henne på fsk en sådan dag? När kommer maken/sambon hem? Har han möjlighet att komma hem tidigt dessa dagar så lillan kan vara ledig från fsk o jobba senare en annan dag? Det är svårt detta med fsk o från att umgås dygnet om till umgås några fjuttiga timmar när man börjar jobba är en omställning...
Till mellis hos oss äter lillan oxå yoghurt men det är tex persika yoghurt som är till för de små.
Annars får hon bär, macka, ägg, kräm, frukt,omelett.., ja, lite av varje :) beror på vart vi är o vad vi har hemma just då.
Ang mellanmål så hittade jag detta. Inte provat men tänkte det.
2 dl havregryn knivhackas i matberedare. Blanda i en mosad banan. Blanda vidare. Tryck ut till stavar. Stek i 200 grader knappa 15 minuter.