Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Välkommen/
Sådär har vi också haft det ett tag på nätterna. Jag tror det har med hennes utveckling att göra men det är vråljobbigt. Varje gång hon vaknar känner jag bara "neeeeej" ;) ibland funkar det att tungt lägga händerna på bröst och panna (ej hålla fast) en stund men det kräver tyvärr bra timing och vem.är vaken då? ;)
Hej! Vi har nu haft två bra nätter, känner mig riktigt utvilad ???????? Hoppas på att detta håller i sig och att det bara blir bättre och bättre nu ????
Tjej 78 - vad härligt med stolt storasyster! Mina två äldsta bråkar typ jämt men är jättefin med lillasyster.
Ego - rejäl träningsvärk i benen idag! Kändes när jag var ute på promenad. Idag fyller sambon 40 år så blir lite gott att äta ikväll. Ha en fin dag allihopa!
Hade besök av vänner med barn igår och lillan slocknade inte förrän de gick vid 23, och vaknade bara två gånger innan hon vaknade för dagen vid sju :D passande nog blev hunden dålig istället och skulle ut varannan timme, men det är en annan femma ;) känner mig ganska pigg ändå :) håller alla tummar och tår för att det håller i sig. Överlag tycker jag hon gnäller mindre vilket är jätteskönt!
Hade besök av vänner med barn igår och lillan slocknade inte förrän de gick vid 23, och vaknade bara två gånger innan hon vaknade för dagen vid sju :D passande nog blev hunden dålig istället och skulle ut varannan timme, men det är en annan femma ;) känner mig ganska pigg ändå :) håller alla tummar och tår för att det håller i sig. Överlag tycker jag hon gnäller mindre vilket är jätteskönt!
Vilken dröm! Förstår att du inte visste vad du skulle göra. Skulle nog bara sitta och vänta, haha ;) när börjar de sova middag mer på rutin? Hur har det varit tidigare med dina? :)
Igår kom maken hem tidigare och hjälpte med hunden :) så inatt sov vi gott allesammans.
Vilken dröm! Förstår att du inte visste vad du skulle göra. Skulle nog bara sitta och vänta, haha ;) när börjar de sova middag mer på rutin? Hur har det varit tidigare med dina? :)
Igår kom maken hem tidigare och hjälpte med hunden :) så inatt sov vi gott allesammans.
Här har min lilla blivit gnällig, hon har alltid varit så nöjd men nåt hände här vid 4mån :/
Hon har dessutom blivit förskyld så vakna 4.40 o som om vid 6.30 sen har dagen blivit så konstig efter det, för jag är så van vid rutiner, har nästan alltid ätit o sovit samma tider, bara det att nu sover hon inte till halv 10 längre o sover sent som hon gjort innan. Nu ser våra rutiner ut såhär och hon verkligen äter o sover exakta tider varje dag vilket är skönt för då är det lättare att planera om man vill åka iväg för jag har 3 andra vänner som oxå är mammalediga :).
07-vaknar,byter blöja o äter, gosar (gör i ordning henne för dagen beroende på hur hon är då hon vaknat)
07.30-07.45 somnar
09,30-09.45 vaknar,äter, görs i ordning för dagen om hon inte gjort det tidigare, åker oftast iväg om jag ska det annars går vi ut här jag bor o leker o busar
12.00 sover
13.00 vaknar, äter o busar o gosar
15.00 sover
16-16.45 vaknar äter busar o myser
17.30 pappa kommer hem :)
18.30-18.45 badar o görs i ordning för kvällen, myser
19-19.30 äter o myser
19.45-20.00 sover för natten
O vaknar runt 07.00 igen :)
Hoppas det bara är nu idag det blivit konstigt för att hon är lite förskyld. Hur ser era rutiner ut? Elr hur ser era dagar ungefär ut?
Oj vilka rutiner du har eller vilken koll på din bebis. Här får lillan bara hänga med i vardagen då det är full rulla med en snart två åring. Så jag har inte riktigt koll på när hon sover eller äter. Blir mer rutin sen när hon är äldre.
Oj vilka rutiner du har pco. Här får hon mest hänga med men vi har några hållpunkter
6-7 vaknar hon. Byter blöja och kläder. Leker en stund och brygger kaffe till pappan (om han inte jobbar borta). Myser tillsammans i sängen en stund. Därefter äter och sover hon en stund.
~8-9 går vi ut med hundarna och så äter jag frukost.
Fm äter och sover hon en kortis. Annars leker vi eller uträttar ärenden.
~12 äter jag lunch.
På eftermiddagen går vi långpromenad med dogsen. Hon äter, sover ock leker.
~16.30 börjar vi med middagen.
17.30 äter vi middag. Här brukar hon äta också.
~18-18.30 umgås hon med pappan.
19 byter vi till pyjamas. Sen är det amningsmaraton till ca 21 då hon somnar. Vaknar hon mellan 21-06 så får hon äta men vi leker inte, tänder inte osv. Hon sover bara korta snutttar på dagen (högst20 min) och bara i knät eller om man ligger bredvid.
Så ser vardagarna ut när maken jobbar. Helgerna blir som de blir typ :)