• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • malle88
    Blicka skrev 2015-08-25 21:20:35 följande:

Nu har jag anmält mig till mammaträning utomhus i sju veckor. Får se om det får fart på motivationen att träna... Men känner mig helt lost vad gäller träning ute... Hur klä sig i höstrusk?

Vad roligt! Ingen aning hur man ska klä sig, beror väl på vad ni gör ;) skulle dock satsa på många tunna lager
  • malle88

Nån mer med problem att få bebis att koncentrera sig på amning? Lillan snurrar som en mask, vrider och spänner sig, sprattlar med armar och ben. Hade det inte varit för att hon väger för lite akylle jag inte bry mig men nu får jag lirka med henne, helst sitta i ett mörkt rum utan stimulans som tv/mobil med en filt lindad runt

• Blicka
    malle88 skrev 2015-08-25 22:40:53 följande:

Nån mer med problem att få bebis att koncentrera sig på amning? Lillan snurrar som en mask, vrider och spänner sig, sprattlar med armar och ben. Hade det inte varit för att hon väger för lite akylle jag inte bry mig men nu får jag lirka med henne, helst sitta i ett mörkt rum utan stimulans som tv/mobil med en filt lindad runt

Min beter sig ofta så då det antingen rinner till mjölk fortare än hon hinner med eller då ngn rap stör. Men vet från andra att en del barn vill ha så lite störningsmoment som möjligt.
  • Kissemiss

Hur gör ni när bebisen sover väldigt länge på eftermiddagen? Min bebis har snart sovit i fyra timmar och jag börjar tänka att han kommer somna kl tolv inatt.. Väcka eller inte?

• Blicka
    Kissemiss skrev 2015-08-26 18:03:29 följande:

Hur gör ni när bebisen sover väldigt länge på eftermiddagen? Min bebis har snart sovit i fyra timmar och jag börjar tänka att han kommer somna kl tolv inatt.. Väcka eller inte?

Borde ju vakna då hungern slår till, men är du orolig för nattsömnen så kan du väl väcka. Vad skönt med en sådan lur - har du kunnat slappna av eller väntar du på att bebis ska vakna?
  • Blicka
    Kissemiss skrev 2015-08-26 18:03:29 följande:

Hur blev det? *nyfiken*
  • Kissemiss
    Blicka skrev 2015-08-26 18:19:43 följande:

Borde ju vakna då hungern slår till, men är du orolig för nattsömnen så kan du väl väcka. Vad skönt med en sådan lur - har du kunnat slappna av eller väntar du på att bebis ska vakna?

Jag väntade!!

Satte mig på sängkanten och strök honom på kinden, tillslut öppnade han sina ögon hihi:) Sjukt vad mysigt det är att ha en bebis!!
  • Sabine

Såg i den förra tråden att ni hade startat denna

Har inte varit inne här på länge!

Men min lilla tjej är riktigt stadig nu i nacken! Så himla skönt.

Ser att ni prata om smakportioner jag tänkte vänta typ tills hon är 5 månader eller mer....orka inte ha bråttom :P sen skiter jag nog i puréer utan kommer köra hela bitar direkt (BLW metoden) funka bra på mitt första barn :)

Annars rullar dagarna på här hemma eller det känns som jag städar HELA tiden efter min första barn som fyller två i oktober. Dock är det väldigt skönt att han går på förskolan så jag får lite lugn och ro :)

• Blicka
    Sabine skrev 2015-08-26 23:47:47 följande:

Såg i den förra tråden att ni hade startat denna

Har inte varit inne här på länge!

Men min lilla tjej är riktigt stadig nu i nacken! Så himla skönt.

Ser att ni prata om smakportioner jag tänkte vänta typ tills hon är 5 månader eller mer....orka inte ha bråttom :P sen skiter jag nog i puréer utan kommer köra hela bitar direkt (BLW metoden) funka bra på mitt första barn :)

Annars rullar dagarna på här hemma eller det känns som jag städar HELA tiden efter min första barn som fyller två i oktober. Dock är det väldigt skönt att han går på förskolan så jag får lite lugn och ro :)

Kul att du hittat hit! När föddes din Sabine?

Ang nacken så har min också blivit mkt starkare o klarar helt plötsligt av att ligga på mage. Lite tecken på att det snart blir rull rygg-mage har jag sett för nu kommer hon runt på sidan hur lätt som helst.
Svar på tråden Majbebisar 2015