• Blicka

Majbebisar 2015

Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.

• Svar på tråden Majbebisar 2015
  • Blicka

Lillan har skött sig fint i natt, vaknat till ngn enstaka kort gång. Ingen amning. Nu vaken sen strax efter kl 4 o vi ser om hon kan somna om utan en amningsslurk. Ger det en stund till. Nu gosar hon med sambon o är inte ledsen utan mer bara vaken! Så hungrig är hon inte utan mer lite för pigg för att somna om men morgon är det inte riktigt ännu...

• malle88

Vilka utvecklingssteg vi tog igår. Hon både lärde sig räcka ut tungan, krypa framlänges och började prata med konsonanter (dadada, mamama). Puh nu får vi hålla koll på henne och alla sladdar...

• malle88
    Blicka skrev 2016-01-15 09:36:21 följande:

Jag o sambon har nu pratat o vi har sagt att jag tar medicinen o ammar tidig morgon o vid läggdags o försöker fasa ut övriga mål så jag får chans att bli frisk. Då bör riskerna att lillan får i sig medicinen vara liten då effekten inte ska sitta i mer än 12 timmar. Är nog det bästa för jag kan inte gå omkring o inte må bra. Då blir det inte bra för någon i slutändan! Jag hoppas detta blir bra för oss alla. Men det är så svårt.

Jag hoppas du har rätt malle att nätterna blir bättre o bättre allt eftersom! Idag blir det dåligt med vila då även mellan är hemma...

Låter väl bra, om du tar tabletterna direkt efter amningen så borde hon ju få minimalt med mediciner i sig.

Men det måste vara jättesvårt. Har ingen aning om hur jag skulle göra :/
    Blicka skrev 2016-01-16 04:53:11 följande:

Lillan har skött sig fint i natt, vaknat till ngn enstaka kort gång. Ingen amning. Nu vaken sen strax efter kl 4 o vi ser om hon kan somna om utan en amningsslurk. Ger det en stund till. Nu gosar hon med sambon o är inte ledsen utan mer bara vaken! Så hungrig är hon inte utan mer lite för pigg för att somna om men morgon är det inte riktigt ännu...

Vad bra! synd bara att ni måste vara vakna båda två.
  • malle88
    Tjej78 skrev 2016-01-15 20:45:53 följande:

Här är vi sjuka igen :( Lillan har 39,4 graders feber och fastän hon fått alvedon var 5:e timme sen igår kväll sjunker inte tempen....

Vad jobbigt :( men prova som Blicka sa. Tabletterna påverkar olika organ så det är ingen fara att ta dem samtidigt så länge hon tål dem och ni ger rätt dos. Ipren dämpar ju ev. inflammation också :)
  • Blicka
    malle88 skrev 2016-01-16 06:41:09 följande:

Vilka utvecklingssteg vi tog igår. Hon både lärde sig räcka ut tungan, krypa framlänges och började prata med konsonanter (dadada, mamama). Puh nu får vi hålla koll på henne och alla sladdar...

Oj vad roligt! Visst är det häftigt att det bara säger poff o så kan dom en massa! Ja det är bara att hålla koll - lillan ser iaf minsta lilla korn på golvet o ska plocka upp så dammsugaren går varm!
  • Blicka

Lillan somnade om vid kl 05 o sover än! Mellan vaknade precis o sitter o tittar på bärgarn på film. Själv kan man dra sig i sängen! Lördagslyx!

• Tjej78
    Blicka skrev 2016-01-16 15:38:53 följande:

Tjej78 - hur mår lillan idag?

Fortfarande hög feber, mellan 39,3-39,6. Har fått alvedon hela dagen men den vill inte ge med sig. Ska iväg nu och köpa mer alvedon och köper då Ipren också så får vi se vad som händer. Är det normalt att så här små har så hög feber utan att den går ner? Tänker på den här 3 dagars feber, brukar den vara så här hög?
  • Blicka
    Tjej78 skrev 2016-01-16 19:29:01 följande:
    Fortfarande hög feber, mellan 39,3-39,6. Har fått alvedon hela dagen men den vill inte ge med sig. Ska iväg nu och köpa mer alvedon och köper då Ipren också så får vi se vad som händer. Är det normalt att så här små har så hög feber utan att den går ner? Tänker på den här 3 dagars feber, brukar den vara så här hög?
    Jobbigt för er :( är hon väldigt påverkad? Hoppas att kombinationen alvedon o Ipren hjälper o att febern släpper snart.

Ang tredagarsfebern, minns inte hur hög mellan hade men febern försvann iaf efter tre dagar o han fick ett utslag på kroppen.
  • Tjej78
    Blicka skrev 2016-01-16 19:34:33 följande:
    Jobbigt för er :( är hon väldigt påverkad? Hoppas att kombinationen alvedon o Ipren hjälper o att febern släpper snart.

Ang tredagarsfebern, minns inte hur hög mellan hade men febern försvann iaf efter tre dagar o han fick ett utslag på kroppen.
    Ja, jobbigt men hennes allmäntillstånd är förvånansvärt bra med tanke på den höga febern, hon är bra så sjukt gnällig...... Tycker annars att hon äter, dricker, leker och sover som vanligt förutom nätterna då som är lite oroligare än vad de brukar vara.
    Vill inte blanda alvedon och Ipren men tänkte ge Ipren imorgon gör att se om det ger bättre eller sämre effekt. Dessutom om man ska gå på det dom står på förpackningarna får man ju bara ge alvedon i 2 dagar och det har vi gjort nu. Byter jag då till Ipren kan jag ge det i 3 dagar men har febern inte gått ner till måndag får jag ringa BVC.
Svar på tråden Majbebisar 2015