Majbebisar 2015
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Fick mitt tredje barn i maj i år. Vore kul om fler med barn födda i maj vill samlas här för att dela upplevelser o erfarenheter kring barnen o deras utveckling.
Lillan har skött sig fint i natt, vaknat till ngn enstaka kort gång. Ingen amning. Nu vaken sen strax efter kl 4 o vi ser om hon kan somna om utan en amningsslurk. Ger det en stund till. Nu gosar hon med sambon o är inte ledsen utan mer bara vaken! Så hungrig är hon inte utan mer lite för pigg för att somna om men morgon är det inte riktigt ännu...
Vilka utvecklingssteg vi tog igår. Hon både lärde sig räcka ut tungan, krypa framlänges och började prata med konsonanter (dadada, mamama). Puh nu får vi hålla koll på henne och alla sladdar...
Jag o sambon har nu pratat o vi har sagt att jag tar medicinen o ammar tidig morgon o vid läggdags o försöker fasa ut övriga mål så jag får chans att bli frisk. Då bör riskerna att lillan får i sig medicinen vara liten då effekten inte ska sitta i mer än 12 timmar. Är nog det bästa för jag kan inte gå omkring o inte må bra. Då blir det inte bra för någon i slutändan! Jag hoppas detta blir bra för oss alla. Men det är så svårt.
Jag hoppas du har rätt malle att nätterna blir bättre o bättre allt eftersom! Idag blir det dåligt med vila då även mellan är hemma...
Lillan har skött sig fint i natt, vaknat till ngn enstaka kort gång. Ingen amning. Nu vaken sen strax efter kl 4 o vi ser om hon kan somna om utan en amningsslurk. Ger det en stund till. Nu gosar hon med sambon o är inte ledsen utan mer bara vaken! Så hungrig är hon inte utan mer lite för pigg för att somna om men morgon är det inte riktigt ännu...
Här är vi sjuka igen :( Lillan har 39,4 graders feber och fastän hon fått alvedon var 5:e timme sen igår kväll sjunker inte tempen....
Vilka utvecklingssteg vi tog igår. Hon både lärde sig räcka ut tungan, krypa framlänges och började prata med konsonanter (dadada, mamama). Puh nu får vi hålla koll på henne och alla sladdar...
Lillan somnade om vid kl 05 o sover än! Mellan vaknade precis o sitter o tittar på bärgarn på film. Själv kan man dra sig i sängen! Lördagslyx!
Tjej78 - hur mår lillan idag?
Tjej78 - hur mår lillan idag?