FabulousMom skrev 2015-08-19 00:40:32 följande:
Jag tycker det blir jättemycket med tre barn, men framförallt äldsta.
Sjukvårdspapper från operationer, information från skolan, teckningar, information från föreningar, kalasinbjudningar, schema, vistelseschema för fritids eller förskola, bvc-papper om öppettider, föräldragrupper och kurser, skolfotografering, information från bibliotek om barnaktivteter, info från hyresvärd om barnaktiviteter osv.
Och nu är ändå mycket över nätet, men allt detta har jag i pappersform och behöver nåt förvaringssystem som funkar. Just nu bunkrar sig allt i en låda i hallen. Det viktigaste i ett hemarkiv.
Vi har en magnetanslagstavla i köket (bakom köksdörren så vi slipper se den hela tiden) där vi fäster kalasinbjudningar, tider för olika aktiviteter, infoblad etc. Tavlan rensas ofta och allt inaktuellt slängs direkt. Scheman etc som man tittar på dagligen har vi på kylskåpet tillsammans med en väggalmanacka där vi skriver upp viktiga tider (BVC, tandläkare, planeringsdagar, förskolefikor etc) och då kan de lapparna och kallelserna slängas direkt innan händelsen ens ägt rum. Teckningar sparar jag bara väldigt få av och de förvaras i en fin liten pappask. Hade jag ett barn med väldigt mycket sjukvårdskontakter skulle jag samla allt det i en separat egen pärm som skulle få stå i bokhyllan i arbetsrummet. Men rensa är a och o och mycket finns faktiskt på nätet numera (BVC-öppettider etc)