Vad gjorde ni först ?
Vad gjorde ni först? Skaffade ni barn innan ni gifte er eller skaffa ni barn efter ni gift er? Tips på vad som är bäst? Kram :)
Vad gjorde ni först? Skaffade ni barn innan ni gifte er eller skaffa ni barn efter ni gift er? Tips på vad som är bäst? Kram :)
Vi skaffade barn först och gifte oss när han var 6mån :)
Skaffade barn först och gifte oss ca 2½ år senare sen fick vi 2 barn till efter det.
Blev med barn och därefter blev vi sambos och är så fortfarande efter nästan 20 år (vi har varit tillsammans i över 20 år), som du förstår har det fungerat utmärkt
Vi tyckte inte att vi hade någon brådska med att gifta oss, vi ska ju ändå vara ihop hela livet
Så vi blev gravida vid 25, köpte hus vid 30 och gifte oss när jag skulle fylla 31.
Gifte oss först. Jag tycker att det hör till, och känna tryggare.
Jag gifte mig först. Jag tycker det är oerhört viktigt ur det juridiska perspektivet att vara gift. Har man barn och egendom tillsammans som ogift ska man vara väl insatt i hur det påverkar arv osv så att man vet vad man gör.
Vi har barn, men kommer sannolikt aldrig att gifta oss. Vi lever som sambos och det fungerar jättebra så. Det ekonomiska om någon skulle gå bort eller vi skulle separera har vi ordnat ändå.
Både och. Barn, giftemål, barn. Vad som är bäst rent juridiskt är givetvis olika från fall till fall.
Jag gifte mig först. Jag tycker det är oerhört viktigt ur det juridiska perspektivet att vara gift. Har man barn och egendom tillsammans som ogift ska man vara väl insatt i hur det påverkar arv osv så att man vet vad man gör.
Gifte oss först. Bättre ur juridisk synvinkel.
Vi gifte oss för ett år sedan, väntar barn nu efter ca 10 års försök. Så giftermål eller barn först spelade ingen roll utan det var bara så det blev.