Går inte på fritids efter fklass
Vet ej om detta är rätt forum och ska försöka fatta mig kort .
Har en son som började fklass i förra veckan. För ett år sedan flyttade vi till nytt område och bytte förskola. Han fick inte någon direkt "bästis" utan alla grabbar i hans ålder lekte mer i grupp. Han hittade dock en kille som han lekte mkt bra med men han är ett år yngre. Det var enbart den pojken som han lekt kontinuerligt med på fritiden.
Vi har nu fått syskon i sommar. I vår kommun får de barnen bara gå på fklass och inte fritids. Så jag hämtar 12,30. Vi har gått till lekplats efter någon h. Sonen har varit glad dessa dagar men tycker det blir lite långt på eftermiddagarna. (Bebis är bara 4 v så än så jag får lite nattsömn och än orkar jag inte ha med barn hem och bebis är en tuttis så har honom fastklistrad på mig).
Igår och idag märkte jag vi lämning att pojkarna inte hälsar på vår son. Han går fram och försöker men ser att han blir eftertänksam när de ropar på andra men inte på honom. Hans grupp har delats på hälften så han har bara en pojke från sitt dagis. Det jag är orolig för, och även kan förstå, är att de inte vill lägga för mkt tid att leka med vår son. Han går ju hem efter lunchen och då blir den som leker med honom själv på fritids. Jag vet ej om man ska avvakta några veckor eller om man ska prata med skolan och se om han ev kan gå ett par dagar på fritids några h för att inte bli utanför? Tips mottags gärna