Åka på bröllop? Behöver råd!
Visst, man kan aldrig veta när en bebis behagar titta ut, men som förstföderska brukar det ju kunna ta tid, så jag tror du skulle kunna hinna ta dig till sjukhus om det skulle vara så. I nödfall får man ju ringa ambulans. Sedan tror jag din vän förstår om du drar dig ur i sista stund också om du inte skulle må bra den dagen bröllopet är, men prata med h*n innan hur h*n resonerar. Kanske vet de någon som kommer vara nykter som skulle kunna köra också. DET hade åtminstone jag känt mig tryggare med.
Jag vet att jag inte ville åka iväg och fira jul borta när vi var beräknade till nyårsafton som förstföderska, då det var drygt 20 mil bort, men då har min mamma haft relativt snabba förlossningar, så jag valde att vi stannade hemma, då svärmor kunde komma till oss lika gärna. Julen återkommer ju ändå varje år ...
Nu tycker sambon vi kan åka på födelsedagskalas helgen innan då det bara är 2 timmar mellan sjukhusen, ett på orten dit vi ska och ett 2 mil hemifrån. Jag är väl mer tveksam, då förra förlossningen gick på 1,5 timmar från tredje värken och vi knappt hann in ... Vi får väl se när det närmar sig, men att hamna mitt emellan och ha en timma åt vardera hållet om det skulle dra igång känns ju sådär.