• Analysera mera

Vilka politiska partier gillar ni minst?

Vilka politiska partier gillar ni minst?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka politiska partier gillar ni minst?
  • Analysera mera
    MEE83 skrev 2015-09-13 23:17:29 följande:

Det spelar ingen roll, de har inget realt politiskt inflytande, bortsett då från på kommunalnivå där de lyckas knipa lite platser. 

Jag ansåg att de var såpass nära riksdagen, sett till deras valresultat, att det var högst rimligt att ta med dem (endast 2 % mindre än KD - riksdagens minsta parti).
    Svara mig inte med en hel uppsats, tack.
  • Analysera mera
    Bottura skrev 2015-09-13 23:21:25 följande:

Delad förstaplats mellan V & F!. Andraplatsen knips av MP. 

Motivera!
  • Bottura
    Analysera mera skrev 2015-09-13 23:27:13 följande:
    Motivera!
    Deras åsikter ligger oerhört från min ideologiska ståndpunkt. I F!-fallet har jag svårt för gemene engagerad feminist, den ena är tokigare än den andre. Känns som ett projekt av Konstfack. 
  • Analysera mera
    Bottura skrev 2015-09-13 23:33:52 följande:

Deras åsikter ligger oerhört från min ideologiska ståndpunkt. I F!-fallet har jag svårt för gemene engagerad feminist, den ena är tokigare än den andre. Känns som ett projekt av Konstfack. 

Och i MP- och V-fallen, då?
  • VemÄrJagVemVet

Sossarna såklart. De ljuger, de myglar, de ger sig själva fördelar, utnyttjar allt de kan, de är absolut inte solidariska själva fast de tvingar alla andra till det och en massa annat icke smickrande egenskaper. De har betett sig sådär sålänge jag kan minnas.

Enda anledningen till att de fortfarande får röster är att den äldre generationen tror i sin naivitet att sossarna står för det som när de själva var unga. Andra röstar på dem pga att deras familj och föräldrar alltid gjort så. Tyvärr.

Det är inte många som med öppna ögon och uppdaterad fakta, röstar på dem.

• VemÄrJagVemVet

Sossarna såklart. De ljuger, de myglar, de ger sig själva fördelar, utnyttjar allt de kan, de är absolut inte solidariska själva fast de tvingar alla andra till det och en massa annat icke smickrande egenskaper. De har betett sig sådär sålänge jag kan minnas.

Enda anledningen till att de fortfarande får röster är att den äldre generationen tror i sin naivitet att sossarna står för det som när de själva var unga. Andra röstar på dem pga att deras familj och föräldrar alltid gjort så. Tyvärr.

Det är inte många som med öppna ögon och uppdaterad fakta, röstar på dem.

Svar på tråden Vilka politiska partier gillar ni minst?