• Anonym (Exploderar snart!)

Min väninna visar rumpan för min kille:(

Jag och min väninna har hållt ihop sedan vi var småbarn, hon är som en syster för mig och vi träffas så gott som varje dag. Vi är båda separerade från våra barns pappor, hon är singel och jag har träffat en kille utan egna barn.

Min väninna har jag alltid kunnat lita på men nu under denna sommaren har hon blivit helkonstig, ja hon har vart helkonstig ända sedan jag träffade min kille. Det verkar som om hon vill visa sig bättre än mig hela tiden framför honom och få honom att gilla henne mer än mig.

Hon har tex. alltid tidigare haft baddräkt och inte bikini när vi varit och badat men inte i år när min kille vart med. Nu har hon en väldigt utmanande bikini som ofta slinker in mellan skinkorna så att man ser rumpan tydligt. Hon liksom paraderar sin rumpa framför honom hela tiden. Böjer sig fram sitter på huk och så...det är inte så att hon säger "Titta på min fina gymtränade rumpa!", inte så tydligt men det är väldigt mycket paraderande av rumpan framför honom. Hon sminkar sig även mer än tidigare och hon har alltid klätt sig snyggt och propert men nu är det slampiga korta kjolar, jeansshorts som mer är som trosor i storlek och urringat. Har hon långbyxor så sitter de alltid åt...såna saker. Aldrig annars, bara när hon vet att han skall med.

När hon skall krama honom...varför hon skall krama honom varenda gång när vi ses och säger hejdå fattar jag inte, man kan ju bara säga hej då?? Så trycker hon brösten mot honom och håller kvar alldeles för länge. Hon skrattar åt hans dåliga skämt med lite för mycket och lite för tydligt inställsamt. Hon fejkar att saker han pratar om är intressant fast jag vet att hon egentligen inte alls är intresserad av det han pratar om.

Jag blir mer och mer irriterad på henne, håller på mitt framför mig och allt. varje gång jag försöker påtala något åt det hållet eller blir irriterad så spelar hon oförstående, och då blir det som att hon vinner mark eller vad man skall säga hos min kille. Hon kan be om ursäkt men det känns falskt. Hon får mig att framstå som en svartsjuk bitch i hans ögon och hon själv som så jävla oskyldig...En dag blir jag förbannad på riktigt och då kommer jag framstå som ett totalt psycho. Den dagen lämnar han mig för henne tror jag.

Hur hanterar man sådant här? Dessutom är hon ju som en syster för mig vilket gör det ännu svårare:( 

• Svar på tråden Min väninna visar rumpan för min kille:(
  • Anonym (Jisses)

Det där låter inte som en vidare snäll vän.

Hädanefter får du väl umgås med henne ensam. Alltså hon behöver inte vara med dig och din kille.

• Anonym (svartärvackert)

Aw... stackars TS. Alldeles sotis.

Jag och mina väninnor badar och solar helnäck inför min kille i poolen eller sjön. Grillar och dricker vin eller drinkar i bikini. Kramar honom när han eller vi kommer eller går. Hukar oss, sträcker oss, böjer oss, Skrattar åt dåliga skämt och ägnar några minuters halvintresse åt hans jobb eller mountainbike eller något. 

Svartsjuka är inte så klädsamt.

• KakanSmakan

Du får väl själv shapea upp ett snäpp då? Om hon stör dig så? Eller skaffa dig en ny vän som är fulare än vad du är.

• Loriyana

Jag tycker TS har rätt att vara ledsen. Själv skulle jag aldrig ens tänka tanken på att flörta med någon av man kompisars respektive. En bra vän beter sig inte på det viset. Handlar inte om svartsjuka utan det handlar om brist på respekt och omtanke.

• Gunilla1957
    Anonym (svartärvackert) skrev 2015-08-19 19:36:10 följande:

Jag och mina väninnor badar och solar helnäck inför min kille i poolen eller sjön. Grillar och dricker vin eller drinkar i bikini. Kramar honom när han eller vi kommer eller går. Hukar oss, sträcker oss, böjer oss, Skrattar åt dåliga skämt och ägnar några minuters halvintresse åt hans jobb eller mountainbike eller något. 

Det är de små detaljerna, de små små nyanserna som skiljer ett helt normalt beteende från ett oacceptabelt beteende. Skillnaden i avsikt. Man kan huka sig, sträcka sig och böja sig på ett helt normalt sätt. Man kan även göra det på ett opassande sätt. Ett förföriskt sätt. 

Väninnans beteende är inget annat än en billig slampas beteende. Det är inte heller så klädsamt.
  • nytt eller gammalt

Det är en taskig vän tycker jag, men om ni är så nära varann kanske du kan fråga henne? Har hon nån egen kille eller behöver hon lite manlig bekräftelse helt enkelt?

• Loriyana
    KakanSmakan skrev 2015-08-19 19:57:42 följande:

Du får väl själv shapea upp ett snäpp då? Om hon stör dig så? Eller skaffa dig en ny vän som är fulare än vad du är.

Vad var det för idiotisk kommentar? Kvittar väl hur TS ser ut! Hennes boyfriend har valt henne, och om det beror på att hon ser utbson J. Lopez, är en gudinna i sängen, är ordförande i Mensa eller lagar god mat förtäljer inte historien...och det kvittar, set är inte det det handlar om. Man flörtar inte med upptagna människor. Och man sårar inte sina vänner.
  • Anonym (Exploderar snart!)
    Anonym (Jisses) skrev 2015-08-19 19:18:38 följande:

Det där låter inte som en vidare snäll vän.

Hädanefter får du väl umgås med henne ensam. Alltså hon behöver inte vara med dig och din kille.

Nej det gör det kanske inte. Men jag har aldrig märkt de här tendenserna tidigare hos henne, det började när jag träffade denna killen. Annars är hon snäll.
    Anonym (svartärvackert) skrev 2015-08-19 19:36:10 följande:

Ja, och sedan ligger ni med honom allihop i en stor ormgrop. Jag delar inte med mig av den jag älskar, men whatever floats your boat.
    KakanSmakan skrev 2015-08-19 19:57:42 följande:

Jag vet inte om hårdsminka mig, klä mig som en uppmärksamhetssökande femtonåring och åma mig som jag spelade en en mjukporrfilm är att shapea upp mig ett snäpp. Hon är inte snyggare än vad jag är.

• hejnina

Kan det inte vara så att du läser in mer än vad som finns där? Jag tänker på att du tycker att hon visar upp sin rumpa för att hon har bikini tex, kan hon inte bara gilla sin rumpa o därför ha en som framhäver den? O sen att hon kramar din kille.. är det så konstigt? Jag kramas massor. Hej och Hejdå. Är inte ute efter någons partner för det.

• Anonym (men)

Om du redan vet att han skulle lämna dig för honom så är han väl inget att satsa på eller? Då finns ju redan känslorna inte där från hans sida,

Svar på tråden Min väninna visar rumpan för min kille:(