Inlägg från: Anonym (sur skoltant) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sur skoltant)

Ledighet avslag

Ungarna är lediga jämt och ständigt och lik förbannat ska det tas ledigt under terminen. Jag tycker att föräldrar som fattar det beslutet ska skriva under på att de väljer att bryta barnets skolplikt och därmed tar på sig allt ansvar för att se till att barnet lär sig det som hen kommer att missa. Då menar jag att föräldrarna får läsa på i läroplanen och planera uppgifter och material till ungen och se till att kunskapen fastnar. Inget kompensatorisk stöd ges när barnet är tillbaka i skolan. Det är snålhet som gör att man inte vill köpa resor på loven och då kan man gott ha lite extra arbete och inte ställa krav på att skolan ska serva när ungen inte ens infinner sig till undervisning. Jävla oskick.

• Anonym (sur skoltant)
    modsey skrev 2016-02-25 21:40:36 följande:

Hej käre anonyme skolan.

Ville bara vänligt upplysa dig att det finns familjer där man inte kan eller får ta ut semester under skolans lov.

// Vänligen glad mamma som periodvis haft såna jobb men ändå velat ha ledigt tillsammans med mina barn

Och då får man ta konsekvenserna och inte vänta sig att någon annan ska kratta gången åt en.
  • Anonym (sur skoltant)
    modsey skrev 2016-02-26 07:20:14 följande:

Konsekvenser ? För att man har ett jobb i samhällets tjänst dessutom.

Du verkar vara en riktigt riktigt sur skoltant. Tur vi inte haft dig i vår skola utan proffs som vi i samråd kunde väldigt enkelt lösa ledigheter utanför lov.

Konsekvenser som följer av att man väljer att ta barnen ur skolan. I det här fallet menar jag att konsekvenserna blir att föräldrarna själva får ta ansvar för att ungarna klarar skolan ändå och inte vänta sig att lärarna ska springa efter och städa upp. Orimligt? Knappast...

Sen undrar jag varför du tycker att det är okej att din chef vägrar dig ledigt när dina barn är lediga medan det är oacceptabelt att barnens chef nekar dem ledigt under terminstid? Det är inte heller förenligt med arbetsplatsens verksamhet.
Svar på tråden Ledighet avslag