• Anonym (ledsen)

Har min mamma fått 50-årskris?

Jag fick igår höra en riktigt chockade nyhet.
    Min mamma gjorde slut med min pappa förrigår.. Dem har varit ett par i över 24 år och helt plötsligt 2006 så gör min mamma slut.
    Hon har blivit så konstig, hon brukade aldrig springa ut på fester eller sådant.
    Men nu är hon rena håll i gång tjejen på 20 år typ.
    Allt började med att connex sparkade ordföranden.
    Sen dess har hon varit så engaerad i det hela.
    Hon mer eller mindre brinner för det. Men nu är det för hur länge sen som helst.

Problemet som jag har är att hon aldrig kommer till varken mig eller sitt barnbarn.
    Innan den där ordförande fick sparken så var hon oss oss en gång i veckan eller fler. vi träffades mer ofta.
    Nu ser jag aldrig henne, hör knappt av henne... detta gör mig så ledsen.
    Väntar mitt andra barn nu också och deras mormor beter sig som en hippie... Träffar hon en annan slår det i min tanken?
    Usch har sovit så himla uselt i natt, är så gråtfärdig hela tiden.
    Jag vill ha min gamla mamma tillbaka inte den där galna festande hippien.
    Är det någon slags 50-årskris hon går igenom eller vad är det som händer?
    Vad ska man göra?
    Jag vill säga så mkt elaka saker som att jag aldrig mer vill se henne, aldrig mer vill höra av henne.
    Sen vill jag så gärna säga att hon får välja mig o barnbarnet eller sitt dumma jobb. (Hon har nämligen fått ett nytt erbjudande)
    För övrigt e min mamma snart 49 år. om ni undrar.

Suckar... man känner sig så vilsen och så djupt deprimerad av detta

• Svar på tråden Har min mamma fått 50-årskris?
  • Anonym

Det låter som att din mamma börjar få roligt i sitt liv! Tänk själv vad skönt - barnen är stora och klarar sej själva och får egna familjer. Då börjar ju livet om igen liksom.

Du behöver väl inte sura på henne för det och ta till drastiska hot och ställa ultimatum. Hon är vuxen, och du är vuxen.

• Anonym (ledsen)

Det där svaret hjälpte ju verkligen. tack så mkt.

• biomedbonus

man är inte äldre än vad man gör sig min mamma  fyller 49 i vår och hon är ung som en lärka
    Hon far runt hela Sverige och håller kurser inom sitt område och hon har hur många vänner somhelst.
    Skulle någon kalla henne "tant " så skulle hon börja asflabba

Din beskrivning av din mamma, så låter det som hon varit hela lilla familjens passupp och aldrig låtit sig leva sitt egna liv?
    Nu när hennes barn är vuxna så kanske hon  känner att det äntligen är hennes tur?
    Bara för hon har fått barnbarn ska hon väl inte behöva vara hos er rn eller flera gånger i veckan?

Låt henne leva det har hon sannerligen gjort sig förtjänt av

• JsN
    JAg tycker det låter sunt och nyttigt att din mamma har ett eget liv och inte lever genom sina barn och barnbarn. Tråkigt att hon och din pappa bestämt sig för att gå skilda vägar men det är deras beslut och det enda du kan göra är att vara tydlig med att du fortfarande älskar dem bägge två (och håll dig borta från deras konflikt). Det kanske är så att din pappa har lika svårt att acceptera att hon har ett eget liv som du har?
  • Anonym (ledsen)

Det är min mamma som bestämt att dem ska göra slut. Min pappa hade ingen aning om att hon gick med såna här tankar.
    Han är hur ledsen som helst. förstår inte varför hon gör så mot honom.
    Men om min mamma nu har fått sig ett liv. varför ska hon då bo kvar i samma hus som min pappa? Hur konstig låter inte det då?
    Jag tror mer på att min mamma är förvirrad.

• Anonym

Din mamma behöver nog komma ut och träffa folk just nu. Du behöver inte vara orolig för att hon inte kommer tillbaks till dig. Du är säkert fortfarande nummer 1 för henne trots att hon fokuserar lite mer på annat just nu.

• Anonym (ledsen)

jo, men när man behöver henne som mest. då e hon borta... jag kanske e vuxen, men inte tillräckligt. Jag har mina svagheter.
    Jag vill väl inte att min mamma o pappa ska vara skilda par i samma hus! om min mamma är så bestämd kan hon väl flytta därifrån. annars borde hon ju tänka efter på vad hon gör.

• Annikamed2barn

Jag kan mycket väl förstå att du är ledsen för att din mamma gjort slut med din pappa, det hade jag också varit! Om hon dessutom hade valt att festa istället för att umgås med sina barnbarn hade jag också blivit ledsen. Du måste nog prata med henne om hur du känner. Även om hon är vuxen och fattar sina egna beslut så får hon ju inte bete sig hur som helst. Sedan att det är hennes beslut om hon vill skiljas, det är ju en annan sak men hur hon behandlar dig och ditt barn är du ju i allra högsta grad involverad i. Hoppas att ni kan prata med varandra och att du med tiden vänjer dig vid era nya familjeförhållanden, det tar naturligtvis ganska lång tid. Glöm inte att ta hand om din pappa! Kram på dig.

• vickan75

Förstår dig precis!!!!!!!! Min mamma fick sin "knäpp" för tre år sedan när hon först sparkade ut in styfar, gjorde en total Makeover på sig själv dvs, opererade allt från ögonlock ,öron, bröst, fettsugning ja allt. Sen kom festandet, hon som aldrig ens drack förut nu hänger hon i barer där min bror och hans vänner går, inte kul!
    Visst hon ser bra ut nu men det värsta hände för ett halvår sedan hon berättade att hennes nya pojkvän är 31 år!!!!! Så min "nya" pappa är ett år äldre än mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Har min mamma fått 50-årskris?