Inlägg från: Anonym (varför???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (varför???)

vad bajsade jag ut`??

Ja, varför klickade jag in mig i den här tråden??? Nu kommer jag inte att kunna sova ikväll.

• Anonym (varför???)
    Anonym (Elsa) skrev 2015-08-21 14:52:30 följande:
    Inte för att vara elak men HUR FAN TROR DU ATT JAG KÄNNER? !!?!

Det har lugnat ner sig nu för det var ju kanske en-två veckor sedan sist, men känslan av att någonting som en gång har varit levande har kommit ut ur min kropp!! (Det är bara okej om det är en bebis)

Jag blev ju inte lugnare då kvinnan på 1177 lät lika äcklad och förskräckt som jag..

Spolmask är min bästa gissning, men borde de inte ha hittat något i proverna då? De tog ju prover efter parasiter och den räknas som parasit..

Men vad gör jag om det inte är spolmask?
    Jag har haft springmask så jag vet hur det känns att nåt en gång levande har kommit ut ur ens kropp (som inte är en bebis, då). Men spolmask är ju värre eftersom man kan bli dålig av det. Om det borde ha visat sig i prover eller inte hoppas jag att sjukvården kan svara på och jag tycker nog att det är sjukvården du ska vända dig till, är du inte nöjd med deras svar får du söka en "second opinion", men fortfarande inom sjukvården.

Mitt andra råd är att googla på "mask i toaletten", kanske både på svenska och engelska, men var beredd att stålsätta dig på äckliga bilder... ifall du hittar någonting du känner igen kanske du kan ta del av någon annans erfarenhet av samma problem.

Om det inte är spolmask... så länge det inte händer igen och du inte känner dig sjuk, kanske det rätta är att glömma och gå vidare?
  • Anonym (varför???)
    Anonym (Elsa) skrev 2015-08-21 14:52:30 följande:
    Inte för att vara elak men HUR FAN TROR DU ATT JAG KÄNNER? !!?!

Det har lugnat ner sig nu för det var ju kanske en-två veckor sedan sist, men känslan av att någonting som en gång har varit levande har kommit ut ur min kropp!! (Det är bara okej om det är en bebis)

Jag blev ju inte lugnare då kvinnan på 1177 lät lika äcklad och förskräckt som jag..

Spolmask är min bästa gissning, men borde de inte ha hittat något i proverna då? De tog ju prover efter parasiter och den räknas som parasit..

Men vad gör jag om det inte är spolmask?
    Förresten jag ändrar mig, googla på spolmask bara och titta om du känner igen den. Det står på vårdguiden att man bara behöver beskriva symptomen för läkare för att få diagnos, medicinen heter vermox och är receptbelagd:
    www.1177.se/Vasterbotten/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Spolmask-hos-barn/
Svar på tråden vad bajsade jag ut`??