Inlägg från: SupersurasunkSara |Visa alla inlägg
  • SupersurasunkSara

Var Ikea-dådet invandringens fel?

Hm svårt att svara på men ja till viss del. Fast på så vis att invandrarpolitiken som förs nu är ohållbar.
    Vi vet inte vilka trauman de som kommer hit har varit med om. Vi vet inte vad de tvingats utstå eller göra. Som det ser ut nu verkar de tryckas in på ett mer eller mindre lämpligt asylboende och släpps vind för våg utan någon som helst kontroll av deras psykiska mående.

Utan den politik som vi har nu hade det troligen inte hänt för då hade den här mannen fått hjälp.

• SupersurasunkSara
    tobbe01 skrev 2015-08-22 18:28:45 följande:

Hjälp? Ja i ITALIEN. Han hade redan fått asyl i Italien och det är deras psykvård och koll på asylanter som suger i så fall. Han skulle utvisas till Italien och blev så bestört av detta "grymma"??? så han mördade två helt oskyldiga. Inte vet jag hur det är i Italien men det kan knappast vara det värsta av länder att bli utvisad till? Hade väl varit värre om han utvisats till Eritrea som han flytt ifrån? men då kanske han slaktat flera på IKEA i Västerås så man får väl vara tacksam.........................................

Ja hjälp. Om den här personen fått någon som helst psykologisk utvärdering så torde hans instabilitet ha kunnat påvisas och så kunde han ha hållits i förvar tills dess att utvisningen kunnat ske. Och utvisning bör ske snarast möjligt efter beslut.
  • SupersurasunkSara
    tobbe01 skrev 2015-08-22 19:46:34 följande:
    Den "psykologiska utvärderingen" tycker jag inte var nödvändig alls särskilt som jag tror att svensk psykvård är extremt överbelastad? (kan ha fel). När en person ska utvisas så ska det ske direkt utan dröjsmål. I detta fall var det till ett annat EU-land och borde kunna fungera snabbt utan problem.
    Nu var jag nog otydlig. En psykologisk utvärdering bär göras DIREKT innan de ens blir tilldelade ett boende.

Fö tycker jag att en person som har fått asyl i ett icke krigshärjat land inte ens ska övervägas att ges asyl här, de bör skickas tillbaka omgående. Vill de senare flytta hit får de göra som alla andra som inte flyr: Söka jobb så de kan försörja sig.
  • SupersurasunkSara
    tobbe01 skrev 2015-08-22 20:02:54 följande:
    Instämmer men det där med "psykologisk utvärdering" är jag inte säker på att Sverige klarar som det ser ut. Jag har läst om unga flickor som skär sig och vårdas på rättspsyk!!!
    Nej, i dagsläget tror jag inte de klarar av det. Men med en begränsning av invandringen, som tex att inte ens överväga att ta emot någon som redan fått asyl någon annanstans, så ger det sig nog i sinom tid. Det finns annan hjälp att ta till för olika psykiska åkommor än att lägga in folk på psyket, men de metoderna ses inte som rumsrena. (Än iaf)
  • SupersurasunkSara
    Nerfherder skrev 2015-08-22 21:46:06 följande:

Har man precis börjat skapa sig en tillvaro i ett land, med kompisar osv, och sedan helt plötsligt bli uppryckt. Hur skulle du ta det, om du blev tvångssvvisad på det där sättet? Vi vet inte om han ens visste vilket land han skulle till. Btw, Italien är ett skitland i jämförelse med sverige. Morden var avskyvärda, men det ska till rätt mycket panik också.

Hur var det nu, tror du på riktigt att Kamprad kan hållas ansvarig? Isf måste hela kedjan med människor som sett till att han ska komma hit belastas.

Han hade väl varit har en knapp månad bara?
  • SupersurasunkSara

Ok my bad, jag hade tydligen fel för mig. Dock, lever man som papperslös, har fått ett avvisningsbesked redan 2013 så skulle mannen inte ha befunnit sig här alls.

Svar på tråden Var Ikea-dådet invandringens fel?