Inlägg från: todo nada |Visa alla inlägg
  • todo nada

Var Ikea-dådet invandringens fel?

Gert skrev 2015-08-21 21:12:02 följande:

Om Sverige hade haft gränskontroller och utvisat asylsökare som fått avslag på sina ansökningar hade denna man inte levt som papperslös i Sverige sedan 2013. Således hade han inte kunnat utföra IKEA-morden.

Det där är bara naivt tänkande Gert, det är tragiskt hur du varje morgon läser nyheterna i hopp om nya dåd av ickesvenskar att skylta med.

Hur många dagar efter Ikea dådet var det en svensk kille som gick ut och oprovocerat högg ner tre personer? Varför tar du ALDRIG upp någon sådan nyhet Gert? Men däremot tar du illa upp och anser att så inte är fallet när du blir kallad rasist?
  • todo nada
    Fru Blacker skrev 2015-08-21 21:14:27 följande:

Hade han inte fötts hade han inte kunnat utföra morden. Hade hans mamma inte fötts osv osv. Orsak och verkan måste vara rimligt.

Precis, man skulle kunna dra orsakerna som kunnat påverka så att det aldrig skulle hänt hur långt som helst i princip. Inte bara i Ikea fallet utan egentligen i allt som händer och sker här i världen.
  • todo nada
    apburen skrev 2015-08-29 14:47:12 följande:

Givetvis är det invandringens fel, hade ne*ern inte varit här så hade ¨det inte hänt.

Enkel matematik.

Du är ett praktexempel på det gamla ordspråket "man talar som man har förstånd till"..

Fast med den verbala utformningen du använder för att uttrycka dina rasistiska åsikter så tyder det inte på mycket annat än total brist på förstånd. Så med den vetskapen blir det lite imopnerande ändå, att du lyckas att formulera dig alls.
  • todo nada
    apburen skrev 2015-08-30 11:35:40 följande:

Det jag sa är bara ren skär fakta.

Hade han inte varit där så hade det inte hänt, frågor på det?

Har du roligt när du försöker trycka till mig?

För upplysningens skull så biter inte ditt raljerande på mig.

Men tack för skrattet!

Ja, och hade breiviks mamma sett till att han blev en blöt fläck på lakanet istället så hade utöya tragedin aldrig hänt. Om Anders Eklund hade krockat med lastbilen hade han aldrig våldtagit och mördat ett litet barn, och hade inte bigbang inträffat hade vi sluppit samtliga, hur långt vill du dra det? Jag kan fortsätta rabbla orsaker som hade sett till att tragedier aldrig hade hänt.

Det roliga vore om man slapp läsa den främlingsfientliga orala diarré du producerar, ja det hade t.o.m varit toppen faktiskt.
  • todo nada
    Nerfherder skrev 2015-08-30 11:51:16 följande:

Du fattar att det här är samma person som i andra tråden?

Vilken tråd och vem?
  • todo nada
    grind skrev 2015-08-30 13:05:36 följande:

Fast du benämner ju slumpmässiga faktorer som inte går att påverka. I Eklunds fall hade en relevant jämförelse varit om Englamordet var vår slappa rättsväsendes fel då han var Eklund var en känd återfallsförbrytare.

Det är slumpmässiga faktorer som leder fram till händelser. De minsta detaljer i ett sammanhang kan påverka så utgången blir/hade blivit en helt annan.
  • todo nada
    Nerfherder skrev 2015-08-30 13:43:34 följande:

Visst matav på du så blir tråden poppis igen

Sluta själv skriva ist om du vill bidra till tråd-död.
  • todo nada
    Nerfherder skrev 2015-08-30 13:48:01 följande:

Efter dig

Skit i var andra väljer att skriva ist, och fokusera på det du själv väljer eller inte väljer att framföra.
  • todo nada
    grind skrev 2015-08-30 14:07:06 följande:

Denna tråd gäller just att vi kan påverka antalet flyktingar och att detta påverkar brottsstatistiken.

Nej, den handlar om Ikeadådet, inte "ett besök i huvudet på grind"
  • todo nada
    apburen skrev 2015-08-30 15:41:47 följande:

Herrejösses vilka jämförelser, människa hur tänker du???

Ingen av dem du nämner har importerats hit, vårt eget avskum får vi givetvis ta hand om. Norge får hålla sitt avskum inlåst och Sverige sitt.

Det vidriga kräket på Ikea borde Eritrea ta hand om, han hade inte ens rätt att vistas i vårt land. Ett jävla kräk som parasiterar och mördar, fy fan säger jag.

Så rabbla på du, det är helt ok med mig.

Jag tänker helt logiskt utifrån samma perspektiv som du tog upp, hur små saker kan/kunnat påverka utgången i saker och ting. Eller menar du att det synsättet bara borde tillämpas som i det exemplet du gav, för sk "n*grer" (fina benämningar du befattar dig med btw) som begår brott i Sverige?
  • todo nada
    Nerfherder skrev 2015-08-30 17:25:18 följande:

Gäsp

Digestive skrev 2015-08-30 17:37:41 följande:

Basha sverigedemokrater?

Kan inte ni ta detta på PM?
  • todo nada
    Nerfherder skrev 2015-08-30 18:08:33 följande:

nätack

Du tycker vi andra behöver ta del av när ni upprepar er utan att komma någon vart?
Svar på tråden Var Ikea-dådet invandringens fel?