Inlägg från: Nerfherder |Visa alla inlägg
  • Nerfherder

Var Ikea-dådet invandringens fel?

tobbe01 skrev 2015-08-22 21:31:05 följande:

Kan du utveckla vad du menar kära "nerfis"? Jag tror att Italien är ett rätt rimligt land att bo i. Men du vet kanske bättre? Om mördaren utvisats till hemlandet och kunde vänta sig ett direkt dödsstraff så kan dubbelmordet någonstans bli förklarligt och begripligt (aldrig ursäktat) då varje individ är sig själv närmast.....................men Italien.

Har man precis börjat skapa sig en tillvaro i ett land, med kompisar osv, och sedan helt plötsligt bli uppryckt. Hur skulle du ta det, om du blev tvångssvvisad på det där sättet? Vi vet inte om han ens visste vilket land han skulle till. Btw, Italien är ett skitland i jämförelse med sverige. Morden var avskyvärda, men det ska till rätt mycket panik också.

Hur var det nu, tror du på riktigt att Kamprad kan hållas ansvarig? Isf måste hela kedjan med människor som sett till att han ska komma hit belastas.
  • Nerfherder
    tobbe01 skrev 2015-08-22 21:59:27 följande:

Jag blir rörd och gripen över ditt försvar för dubbelmördaren. Han kanske inte visste att det var Italien han skulle utvisas till?! Så viktigt att migrationsverket är tydliga med sina besked. Så himla trist att folk ska få halsen avskuren på IKEA när allt egentligen handlar om ett missförstånd. Gråter ljudligt.......

Jag visste att du skulle skriva att jag försvarar honom. Trots att jag FÖRKLARAR hur det KAN ha gått till. Snygg duckning av min sista fråga förresten.
  • Nerfherder
    tobbe01 skrev 2015-08-22 22:06:53 följande:

Du menar frågan om Kamprad kan hållas ansvarig? Jag har uppenbarligen för höga tankar om dig "nerfis? Ironi........googla

Om du vill förtydliga att du skämtar, lägg en smiley brevid. Ironi går inte alltid fram i skriven text.
  • Nerfherder
    Oerjan Lax skrev 2015-08-22 22:17:02 följande:

... Sanningen ligger nog närmre att han antingen dunkat på någon kompis dotter eller brorsas ingifta kusin, i Italien och sen rymt till Sverige för att komma undan de som ville mörda honom.

Eller har han kanske lånat pengar från maffian i Italien? Antingen den organiserade eller en ännu mörkare, samvetslösare grupp av hemmasnickrad maffia. Kanske finns ett pris på hans huvud i Italien?

Oavsett vad som är sant och vad som är en dåres raljerande på internet (t ex Flashback), så gjorde GM vad han kunde för att undvika utvisning till La bella Italia.

Frågan som gör mest ont att ställa lyder: Varför såg Migrationsverket inte till att han gick på planet söderut redan år 2013???

Visst, din teori är lika bra som min. Men det är ändock bara en teori. Brottet var fruktansvärt i vilket fall somhelst.
  • Nerfherder
    tobbe01 skrev 2015-08-22 22:27:45 följande:

Jag sitter här och är tacksam för att jag inte är drabbad av detta dubbelmord. Det var inte min mamma eller min bror som knivmördades när de var på IKEA och handlade. Jag orkar inte, kan inte. står inte ut med....tanken att det var mina anhöriga som jag älskar som fick halsen avskuren på IKEA. Kanske GM hade alla anledning i världen att vilja slippa "La Bella Italia"! och alla kan vi vara toleranta och förstående tills hin håle avlöser men mamma, pappa, syskon, släkt och vänner? Den äldre kvinnan var ju typ 50+ men grabben,,,,,,,,,,,,,,han var ju ung ännu och borde ha ngt värde? I

Det är därför det kallas för "vansinnesdåd"

Värde...
  • Nerfherder
    tobbe01 skrev 2015-08-22 22:30:44 följande:

Inget ont om tanter 50+ i övrigt men när det gäller detta förfärliga att ställa svaga grupper mot varandra (huga och fy) så står de sig slätt!? Eller?

Som sagt, vansinne.
  • Nerfherder
    Oerjan Lax skrev 2015-08-22 23:41:23 följande:

Vilket i teorin kan innebära att det kommer hända 10 000 tals liknande "galna olyckshändelser"

Vet du hur många utvisningar det sker årligen?

Hur många vansinnesså har vi haft?
  • Nerfherder

[quote=75669702][quote-nick]Oerjan Lax skrev 2015-08-23 10:48:03 följande:[/quote-nick]Inte alls samma sak! Här gick mannen DIREKT från Migrationsverkets möte om info kring utvisning, han fick veta sen tidigare att han inte kan ansöka om att stanna i Sverige eftersom han hade UPPEHÅLLSTILLSTÅND I ITALIEN! - och gick direkt därifrån till IKEA, där han greppade två knivar och gick till attack varpå han sen försökte ända sitt eget liv!!

Om du prompt måste jämföra med någonting annat, så jämför med dåden "järnspettsmördaren" där en psyksjuk man svingade ett järnspett mlt inbillade monster och dödade flera, eller mannen som vansinneskörde i Gamla stan och mejade ner folk i tron att de ville döda honom, eller galne mannen som mördade två varav en kvinna +50 och en liten pojke i Linköping.

De här dåden kan du ju jämföra med - ända tills dess att alla offentliga papper släpps i det här fallet. Nu pratar jag om förundersökningsprotokoll, förhörsanteckningar och tingsrättens måldokument.

För kommer det fram där att detta egentligen var ett terrordåd, där han försökte halshugga offren, vilket många tror, plus att mannen ska ha skrikit allah akbar, ja då har vi ett helt nytt fall, en helt annan sorts blodspillan i vårt land. Som aldrig hänt förut.

Men det kanske jag inte behöver förklara för dig.[/quote

Snyggt duckande av min fråga. Du fortsätter att spekulera, men har inga källhänvisningar för det du säger ska ha hänt. Var någonstans har du läst att han ska ha skrikit "allah akbar" tex? På avpixlat?

• Nerfherder
    Oerjan Lax skrev 2015-08-23 11:08:49 följande:

*suuuuuuuck*

Förvänta dig inte att jag ska mata dig. Jag kommer inte leta åt dig, det får du göra själv.

Det finns en gigantisk tråd om detta på Flashback. I tråden finns bilder på vad som ser ut att vara en halshuggen kvinna, där finns vittnesuppgifter från folk som varit på ikea, t ex att vårdpersonal som kom till platsen tittade på offren och direkt insåg att det inte fanns något att göra, så döda var offren, där finns en brusig audiofil där någon ropar "allah akbar" flera gånger, och suddiga bilder på busshållplatsen och mannen som sprang dit (troligen den icke skyldige) och MYCKET MER.

Happy hunting. Kom ihåg att använda sökverktyget på sidan. Hitta tråden först, den är nog uppe på "aktuella ämnen"

Flashback? Nu hoppas jag du skämtar med oss!!! Du kan väl åtminstone lägga upp en länk så vi vet vilken du menar.
  • Nerfherder
    Oerjan Lax skrev 2015-08-23 11:16:48 följande:

Larva dig inte, länken är upplagd många många gånger på FL.

Gör något själv för en gångs skull

Du fattar väl ändå att Flashback inte är en seriös källa? Gör något själv? Hur svårt är det att kopiera och klistra in en länk..,
Svar på tråden Var Ikea-dådet invandringens fel?