• Anonym (Wi)

Någon mer än jag som fortfarande har en knapptelefon?

Tvivlar på att jag är den enda som inte gått över till android eller iPhone. Ni som inte heller tagit det steget får gärna berätta varför. Kan vara kul att läsa. Ni får gärna berätta vad ni har fått för kommentarer också Flört

De vanligaste kommentarerna jag får 

"Va? Har du ingen smartphone?" och personen ser helt chockad ut. 
    "Du har Sveriges äldsta mobil." Njaa, stämmer inte riktigt. Förresten, hade den äldsta mobiltelefonen varit betydligt mer värd än en iPhone 6 plus. Flört 
    "Vet du inte hur man använder en?" Här är jag frestad att säga något i stil med, "De kan väl inte vara så svåra, eftersom till och med du har ju listat ut hur man använder en." Flört

• Svar på tråden Någon mer än jag som fortfarande har en knapptelefon?
  • Tecum

Jag har knapptelefon av en rad orsaker. Bättre mottagning (stor skillnad där jag bor) lättare att knappa in tel nr och SMS, (har för stora fingrar för pekskärm) tar mindre plats i fickan, är tåligare och enklare att hantera, behöver inte laddas så ofta. Fasar för att den ska gå sönder, finns det fortfarande knapptelefoner att köpa?

Har inte fått några kommentarer trots att de flesta andra har smartphone.

• lövet2

Jag har en Nokia 3310, som är 13 år gammal. Finns ingen bättre telefon! Jag har inte bytt, eftersom den alltid fungerat i ur och skur och jag aldrig haft problem med den. Nu har det emellertid blivit svårt att få tag i något vettigt batteri till den, så jag funderar på att byta till slut.

• Anonym (Wi)
    Tecum skrev 2015-08-21 20:46:44 följande:

Jag har knapptelefon av en rad orsaker. Bättre mottagning (stor skillnad där jag bor) lättare att knappa in tel nr och SMS, (har för stora fingrar för pekskärm) tar mindre plats i fickan, är tåligare och enklare att hantera, behöver inte laddas så ofta. Fasar för att den ska gå sönder, finns det fortfarande knapptelefoner att köpa?

Har inte fått några kommentarer trots att de flesta andra har smartphone.

Det där med att knapptelefoner har bättre mottagning visste jag faktiskt inte. Tack för upplysningen. Batteritiden är guld värd. Ja, det finns fortfarande knapptelefoner att köpa i affären. 
    lövet2 skrev 2015-08-21 20:56:33 följande:

Jag har en Nokia 3310, som är 13 år gammal. Finns ingen bättre telefon! Jag har inte bytt, eftersom den alltid fungerat i ur och skur och jag aldrig haft problem med den. Nu har det emellertid blivit svårt att få tag i något vettigt batteri till den, så jag funderar på att byta till slut.

Oj, det var värst. Hur många ggr har du fått byta batteri?
  • Anonym (Udda)

Jag har inte ens en mobil... Använde den jag hade så sällan så Telia gav bort numret till nån annan. Har inget behov helt enkelt. Har dessutom en ringskivetelefon inne så här pratar vi udda!  

• Anonym (Wi)
    Anonym (Udda) skrev 2015-08-21 21:25:18 följande:

Jag har inte ens en mobil... Använde den jag hade så sällan så Telia gav bort numret till nån annan. Har inget behov helt enkelt. Har dessutom en ringskivetelefon inne så här pratar vi udda!  

Haha. Får man fråga hur du bor? Stan, landet...?
  • Anonym (Udda)
    Anonym (Wi) skrev 2015-08-21 21:29:04 följande:
    Haha. Får man fråga hur du bor? Stan, landet...?
    På landet vad nu det har med saken att göra. Gör ju maken också och han har en iPhone. Jag har inget behov för att jag är hemma hela dagarna-hade jag varit om jag bott i stan också.
  • IsDimma

Min pappa har ingen smart telefon.
    Han har haft en stöttålig, vattentät, osv vanlig telefon på jobbet. När han gick i pension så skulle han inte ha någon telefon alls. Men mamma övertalade honom. Först ärvde han farmors sambos gamla telefon.
    Nu har han ärvt min brors gamla telefon, minns inte namn och märke men den har marknadens bästa batteritid. Behöver laddad en gång var tredje eller fjärde månad!
    Han gillar inte telefoner, pratar väldigt lite i telefon och skulle aldrig komma sig för att syfta på en - det har han datorn till

Brorsan har ganska precis gått över till en smart telefon. Men mest tror jag för att han var tvungen att köpa en ny telefon eftersom hans gamla (pappas numer) inte fungerade i USA dit han flyttade. Han ville ha bra batteritid på sin telefon. Det var hans största anledning.
    Annars är han datanörd och teknikintresserad som bara den. Jobbar med datorer osv. Men var 27 år när han skaffade sin första smarta telefon nu i år.

• lövet2
    Anonym (Wi) skrev 2015-08-21 21:23:25 följande:
    Oj, det var värst. Hur många ggr har du fått byta batteri?
    Jag tror att jag är inne på sjätte batteriet nu, och det är ett riktigt dåligt batteri. Nokia har slutat tillverka originalen, så det här är något fuskbatteri från Biltema eller var det nu var.
  • Den obotliga pessimisten

Jag hade fram tills för mycket nyligen en knapptelefon. Kom igen - den är sjukt mycket billigare!

Sedan kom Comviq och sa att;" Vi GER dig den här smarta telefonen för 145:- i månaden. Så jag hängde på. Nu ar jag den telefonen, men det är ingen SUPERtelefon!

• Anonym (Wi)
    Anonym (Udda) skrev 2015-08-21 21:36:49 följande:
    På landet vad nu det har med saken att göra. Gör ju maken också och han har en iPhone. Jag har inget behov för att jag är hemma hela dagarna-hade jag varit om jag bott i stan också.
    Tänkte att en mobil kan vara bra att ha på landet ifall man är på en ödslig väg någonstans och bilen lägger av. 
Svar på tråden Någon mer än jag som fortfarande har en knapptelefon?