• CarmenCarmen

Måste sluta göra gravtest för tidigt :(

Hej! Behövde bara skriva av mig, märker att många gör det här, så jag ger det ett försök. Får se om någon ens svarat nåt haha :/

Jag och min sambo planerar barn, men jag gör inga äl tester, vi bara har sex varje dag, det finns ju ändå alltid en liten möjlighet att man kan bli gravid även när man inte har ägglossning (iallafall enligt 1177 hemsidan). När vi hade haft oskyddat sex i 1 vecka typ gjorde jag ett test, trots vad alla säger, blev ju så klart besviken.

Efter min mens har vi haft oskyddat sex 15 gånger hittills, alltså varje dag, och detta är 5e dagen jag känner att mina bröst ömmar och mina bröstvårtor är helt styva hela tiden. Jag ska få min mens slutet av nästa vecka eller nästa vecka, men jag gjorde ett test igår, blev besviken igen! Varför lyssnar jag inte bara på vad Clearblue skriver där "4 dagar innan mensen ska man ta testet som tidigast"?!

Finns det några fler som jag eller är jag den enda dumme här? Finns det någon möjlighet att jag ändå är gravid, bara att graviditetshormonet inte syns än i urinet så att jag får negativt test? Har det hänt någon här att ni testat för tidigt, fått negativt men sen varit gravida ändå? Tycker bara det känns konstigt med brösten ju.

Haha jag vet ju att jag gör så här för att jag vill ha barn och längtar efter att få ett positivt test :)

• Svar på tråden Måste sluta göra gravtest för tidigt :(
  • Jag är bara jag

Bar aen liten rättelse i all välmening: gravid kan du bara bli på äl och efter det är det för sent. Men gravid p.g.a sex man haft innan kan man bli,dock krävs inte varje dag- om man absolut inte vill förstås!  Tungan ute - utan varannan räcker. Glad  Det är garanterat hur många som helst som testat minus, men ändå varit gravida. Bäst är att vänta till BIM-dagen. Antingen ser man om mensen kommer eller testar samma dag.

• CarmenCarmen

Haha jo, jag har för mig att det stod på 1177 att det är en extrem liten risk att bli gravid när man inte har ägglossning, men det låter ju konstigt, mer rätt låter det du säger, så säger ju alla andra :) haha jag tror jag har inbillat mig att jag inte vill förlora något ( därav sex varje dag). Sambon klagar inte iallafall haha, fast varannan dag tror jag det får bli hädanefter, har ingen ork kvar här haha!

Vad skönt att höra, jag ska sluta göra testerna för tidigt, blir bara besviken. Har till och med känt efter så att jag inte inbillar mig att brösten ömmar, men nej, kan inte ens ligga på dom, kan inte ens ligga på sidan! Och bröstvårtorna brukar inte vara styva hela tiden, lite roligt är det faktiskt :) haha

Tack för ditt svar :)

• 12456789

Kan heller inte hålla mig från att testa... Har haft samma känsla i brösten som du beskriver och gjorde test imorse som var negativt. Tror att jag ska ha mens nästa vecka men har så dålig koll eftersom jag slutade med piller i slutet av juli. Hade du "riktig" mens sist eller pillermens?

• CarmenCarmen

Jag slutade med minipiller för nåt år sen, vi har använt kondom innan vi började försöka. Men vi började försöka precis några dagar innan jag skulle få min förra mens. Min senaste mens var jätte konstig, fick knappt något och den varade bara i 4 dagar, inte alls likt mig, jag har alltid sån katastrof mens och i mer än en vecka.

Vi har ju nästan samma sits då ju! 4 dagar innan kan man testa sig med Clearblue, men jag, precis som du har lite dålig koll på min mens... Men i slutet av nästa vecka... Kanske början av nästa vecka igen ska den komma iallafall. Tar du såna äl tester? :)

• PadimeP

En till som är likdan här. Den här gången har jag hållt mig. På måndag är det fyra dagar kvar till mens så då kommer jag nog inte kunna hålla mig längre.

Gömmer testen för min sambo för att han inte ska tro jag är helt besatt. Men JA du är inte ensam. ;)

Har ömma bröst, trött och pms symtom så jag hoppas att det gick vägen den här gången.

• 124567890

Köpte äl-tester men eftersom jag inte visste alls när jag skulle börja blev det typ lite mer "stickprovs-metod", sjukt bortkastat eftersom alla blev negativa. Tog sista pillret 28:e juli och skulle fortsatt äta efter mitt uppehåll den 2 augusti (om jag inte slutat alltså)... Vet inte vilken dag man räknar som dag 1 ens! :(

Ni som kör äl-tester, är det samma tid varje dag man ska testa?

• CarmenCarmen

@PadimeP, kan inte förklara hur skönt det känns att inte vara den enda, jag har känt mig helt besatt! Eller ja, jag är nog det haha ;) oj 4 dagar kvar, då kan du köpa ett med all rätt nu! Jag hoppas så tester igår visade negativt bara för att det var för tidigt :)

Lycka till, håller tummarna för dig :)

• CarmenCarmen

Oj ja, jag kände att jag inte var så insatt i äl tester så jag skippade det helt :/ har läst på många ställen att de inte visar rätt alltid, många kör ju istället med appar. Min kompis tycker dom är bra iallafall

• Blessed Kids

OMG! Det här låter, som jag har skrivit lol ts du är verkligen inte ensam .Jag har bim den

26/8 och jag har redan gjort ett test i måndags och ett igår hahahahaha men jag Vet inte när jag hade äl jag har två olika app och dom säger olika så nästan test blir det på onsdag

(bim på torsdag)

Svar på tråden Måste sluta göra gravtest för tidigt :(