Inlägg från: Anonym (Oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oj)

Min man vill inte behålla barnet

Han är 50, när barnet är 18 är han 68. Är det så svårt att förstå varför han inte vill ha fler barn?

• Anonym (Oj)
    Ego Lovers skrev 2015-08-23 00:10:38 följande:
    Han är inte den förste som får barn efter femtio och idag lever vi allt längre och dör oftast efter 83 års ålder så barnet borde hinna bli 33 år isf. Vuxen nog att klara sig själv. Han kan ju även dö imorgon och göra två barn faderslösa. Gud förbjude honom att göra något så dumt när man har barn.
    Jag syftade inte på att han hinner se barnet växa upp, jag syftar mer på att han knappt får mer liv utan barn! När man är 68 kan man visserligen vara pigg och frisk ett bra tag till, men lååångt ifrån alla är det. 

Sen ur barnets perspektiv som du nämner, hur kul är det att förlora sin förälder när man är i 30 års åldern? Jag vet inte vad jag skulle gjort om mina föräldrar försvinner när jag blir 30! Mina föräldrar fick mig när de var 25, och jag hoppas de finns med i mitt liv lääänge till! 
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Minna) skrev 2015-08-23 02:54:54 följande:

Min pappa var 20 när jag föddes. Jag var 26 när han dog. Olyckor kan hända när som, det finns inga garantier.

Absolut kan dem det, sjukdomar finns också, men att medvetet göra valet är ju bara elakt!
  • Anonym (Oj)
    sextiotalist skrev 2015-08-25 11:32:49 följande:

De allra flesta är det, man säger att dagens 70-åringar är som gårdagens 50-åringar. Dvs generellt är de flesta 70-åringar pigga och i full vigör.

Mina föräldrar är 50 och mina far/morföräldrar är 70.

Det går ju inte ens att jämföra!! Båda mina föräldrar tränar kampsport och är pigga som tusan men man märker på 70 åringar att dem är gamla, och då är dem ändå friska och tränar!

Det du säger stämmer inte!

Jag anser inte att man är direkt gammal vid 50, men det är man vid 70! Man har minde ork, kraft och är överlag känsligare för skador och sjukdomar!

Klart att det funkar att få barn vid 50, det är inga problem så sett. Men jag förstår HELT varför han inte vill. Hade jag varit honom och någon behållt barnet mot min vilja hade jag sagt tack och hej :)
  • Anonym (Oj)
    Anonym (Minna) skrev 2015-08-25 23:32:36 följande:

Varför är det elakt? Är mitt liv inte värt att leva för att min pappa är död? Borde jag aldrig ha fötts eftersom min pappa hade den dåliga smaken att dö innan han fyllt 50?

Livet går vidare utan föräldrar. Livet är värt att leva även om ens föräldrar är döda, eller icke närvarande.

Jag har väl inte skrivit att barnet är mindre värt för det? VILL man ha barn vid 50, ja men skaffa det då! Det var inte det jag syftade på. Pappan vill inte och jag förstår helt varför!!
  • Anonym (Oj)
    Kine skrev 2015-08-25 12:17:22 följande:

Om man är gammal är inte vid 70 beror på hur man känner sig som person. Jag jobbar inom bla äldre vården och är 90 åringar som inte alls känner sig som inte och inte alls förstår varför de borde använda rullator eftersom rullator är någon gamla folk har.... Så nej, alla 70 år är inte gamla.

Det är lite skillnad på att slippa rullator och vara som en 50 åring. Där finns många 70åringar som är friska och springer maraton tom! MEN jo man är gammal. Snittåldern för män är väl strax över 80?
  • Anonym (Oj)
    Dixie skrev 2015-08-25 23:44:42 följande:

så det är bättre för barnet att aldrig födas menar du?

Jag hade inte fött ett öonskat barn. Men det är ju upp till henne, jag vet ju inte hur mycket allvar pappan menar med sitt nej. Kan han övertalas så, men annars kanske han lämnar. Det är ju upp till dem i slutändan. Men bara för att det är hon som bär på ungen så har han ingenting att säga till om?
  • Anonym (Oj)
    skåningentösen skrev 2015-08-26 02:53:13 följande:

Förstår dig, klart man inte kan ta bort ett syskon! Svår situation. Men abort, nej. Du ska kunna leva med dig själv sen...

Varför skulle hon inte kunna leva med sig själv pga en abort? Hon har ju redan två barn att fokusera på, det vore skillnad om de var barnlösa.
  • Anonym (Oj)
    sextiotalist skrev 2015-08-26 11:52:11 följande:

Rent juridiskt ja, det är endast kvinnan som har beslutet. Det är orättvist, men så fungerar det

Någon fördel med att vara kvinna iallafall!

Jag tycker inte det är sjysst att göra så mot sin partner. Nu älskar min sambo barn, men hade han sagt nej hade jag aldrig tvingat honom, man är två!
Svar på tråden Min man vill inte behålla barnet