Min man vill inte behålla barnet
Han är 50, när barnet är 18 är han 68. Är det så svårt att förstå varför han inte vill ha fler barn?
Han är 50, när barnet är 18 är han 68. Är det så svårt att förstå varför han inte vill ha fler barn?
Min pappa var 20 när jag föddes. Jag var 26 när han dog. Olyckor kan hända när som, det finns inga garantier.
De allra flesta är det, man säger att dagens 70-åringar är som gårdagens 50-åringar. Dvs generellt är de flesta 70-åringar pigga och i full vigör.
Varför är det elakt? Är mitt liv inte värt att leva för att min pappa är död? Borde jag aldrig ha fötts eftersom min pappa hade den dåliga smaken att dö innan han fyllt 50?
Livet går vidare utan föräldrar. Livet är värt att leva även om ens föräldrar är döda, eller icke närvarande.
Om man är gammal är inte vid 70 beror på hur man känner sig som person. Jag jobbar inom bla äldre vården och är 90 åringar som inte alls känner sig som inte och inte alls förstår varför de borde använda rullator eftersom rullator är någon gamla folk har.... Så nej, alla 70 år är inte gamla.
så det är bättre för barnet att aldrig födas menar du?
Förstår dig, klart man inte kan ta bort ett syskon! Svår situation. Men abort, nej. Du ska kunna leva med dig själv sen...
Rent juridiskt ja, det är endast kvinnan som har beslutet. Det är orättvist, men så fungerar det