Inlägg från: Ego Lovers |Visa alla inlägg
  • Ego Lovers

Min man vill inte behålla barnet

Helt ärligt ni är ett etablerat par, har två barn sedan innan och vet att sex kan leda till barn. Jag tycker han är oansvarig. Han vet väl hur barn blir till och att preventivmedel inte är 100% säkra.

Klarar inte ert förhållande ett till barn kommer det inte klarar sig efter aborten heller antagligen. Jag är av den åsikten att man tar hand om det Gud ger.

• Ego Lovers
    Anonym (Sess) skrev 2015-08-22 22:52:42 följande:
    Ja men då behöver dom ju inte bry sig eftersom Gud inte ger inte barn, sex leder till barn. Det vet alla normalbegåvade människor som inte tror på sagor. 
    Ja men så bra då har de gjort barn och därför kommer hennes man få finna sig i att han blir pappa på äldre dar. Män som är 50 år borde veta hur snoppen fungerar.
  • Ego Lovers
    Anonym (Oj) skrev 2015-08-23 00:04:45 följande:

Han är 50, när barnet är 18 är han 68. Är det så svårt att förstå varför han inte vill ha fler barn?

Han är inte den förste som får barn efter femtio och idag lever vi allt längre och dör oftast efter 83 års ålder så barnet borde hinna bli 33 år isf. Vuxen nog att klara sig själv. Han kan ju även dö imorgon och göra två barn faderslösa. Gud förbjude honom att göra något så dumt när man har barn.
  • Ego Lovers
    Anonym (Oj) skrev 2015-08-23 00:25:20 följande:
    Jag syftade inte på att han hinner se barnet växa upp, jag syftar mer på att han knappt får mer liv utan barn! När man är 68 kan man visserligen vara pigg och frisk ett bra tag till, men lååångt ifrån alla är det. 

Sen ur barnets perspektiv som du nämner, hur kul är det att förlora sin förälder när man är i 30 års åldern? Jag vet inte vad jag skulle gjort om mina föräldrar försvinner när jag blir 30! Mina föräldrar fick mig när de var 25, och jag hoppas de finns med i mitt liv lääänge till! 
    Stackars människa som inte får nått liv utan barn! Buhuuuu..... Eller inte. Han borde ha kunnat lekt av sig innan han fick barn eftersom han inte verkar ha varit purung när han fick de andra barnen.
Svar på tråden Min man vill inte behålla barnet