• mersi89

Behöver. AKUT HJÄLP!!!!

Hej! Min dotter är 1år & 8 mån AALLLTID somnat ensam sen 7 mån. Hon börja på dagis förra mån o de går sådär. Jobbigt vid lämningar men annars bra. Flr fem nätter sen börja hon total vägra att sova hon har slutat leka i sitt rum och verkligen vråååål skriker helt ovant henne. Självklart tar vi henne och tröStar hur mkt som helst. Ikväll så satt jag med hebne i runmet sjöng vaggade osv hon var sjukt trött men livrädd för att jag skulle gå. Vad är de som hänt? Har något/någon skrämt henne ????? känner min som världens sämsta förälder????

• Svar på tråden Behöver. AKUT HJÄLP!!!!
  • Malima

Att börja förskolan är en jättestor omställning för barn och de bearbetar den även på natten. Inget konstigt, utan snarare ganska vanligt( och i mitt tycke sunt). Ge henne extra närhet så går det säkert över så småningom.

• lövet2

Ni lämnar henne varje dag på förskolan. Hon är så liten än, att hon inte fattar det där konceptet med att ni är på jobbet medan hon är där. Därför kan hon inte vara säker på att ni inte försvinner i väg och lämnar henne medan hon är i sitt rum och sover. Det kan ta ett tag innan hon förstår skillnaden.

• Bevisen

Ytterligare ett bevis på att barn inte bör börja på förskola innan cirka 3-års ålder.

Sunt!? Hah, knappast!

• mersi89

Men driver du? Varför ska hon INTE börja? Larvig kommentar på riktigt. Även om hon var ledsen så var jag med henne hela tiden och gav närhet tills hon slappna av och somnade. Kan tillägga att hon igår kväll somnade utan problem så de blir säkert bättre och bättre. Peppar peppar. Ja tycker det äe super viktigt att barn får leka / kommunicera osv med andra barn!! Detta är preeci lagom ålder. Dock tycker ja som en annan bebi på avdelningen som inte ens kan gå, ska gå på dagis!! Hemskt men förälsrarna har väl inget val knske.

Bevisen skrev 2015-08-24 01:25:13 följande:

Ytterligare ett bevis på att barn inte bör börja på förskola innan cirka 3-års ålder.

Sunt!? Hah, knappast!

• Anonym (Men du!)
    Bevisen skrev 2015-08-24 01:25:13 följande:

Sunt!? Hah, knappast!

Alternativet är att familjen inte kan dra in pengar till boende och mat och bli bostadslös? Sunt? Hah, knappast!
Svar på tråden Behöver. AKUT HJÄLP!!!!