• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Hajarna
    Regnbågsfärg skrev 2015-08-23 19:55:38 följande:
    Hej!
    Jag plussade 15 augusti. I uträkningar via hemsidor så säger de bf 22/4
    Men jag vet att ägglossningen var 1/8 och då skedde också insemineringen.
    Förra gången flyttades vi till exakt 9månader efter inseminering och vår dotter föddes några dagar efter bf.
    När hade ni ägglossning ?

Jag tror ändå jag får majbebis.
    Vi har en dotter född juli förra året :)
    Regnbågsfärg, spännande att du oxå gjort en insemination, har du gjort den här i Sverige? Har oxå gjort en insemination.
  • skepparbarn
    Cecilia20160513 skrev 2015-10-18 15:33:23 följande:

[quote=75887253][quote-nick]Snelson skrev 2015-10-17 11:34:42 följande:[/quote-nick]Det är roligt att höra hur andra mår, man märker ju hur olika det är :)

Jag har inskrivning nu på torsdag 22/10. Är i vecka 10+5 då. När har du inskrivning?[/quote

Okej:)

Jag var på ett enklare samtal i v.8 tror jag det va.

Sen är den barnmorskan jag fått mamma ledig på halvtid så det va svårt att hitta tid. Därför blev det i v.14 den 9/11. Känns långt fram men tiden går ändå fort.

Jag har också den 9/11 fast i v 13 :) Det börjar åtminstone närma sig.... jag bokade det för en månad sedan haha
  • Regnbågsfärg
    Hajarna skrev 2015-10-18 22:36:26 följande:
    Regnbågsfärg, spännande att du oxå gjort en insemination, har du gjort den här i Sverige? Har oxå gjort en insemination.
    :)
    Vi gjorde det i Danmark. Gjorde du i Sverige?
    Vi bor nära gränsen och ville vara säker på bra bemötande så blev Danmark :)
  • FruLundmark
    Cherryay skrev 2015-10-17 21:58:19 följande:

Tips till alla som inte riktigt kan borsta tänderna, komplettera med munskölj, helst någon antibakteriell från Apoteket! Mycket lättare att få hål under grav. och syran när man kräks fräter dessutom på tänderna... Så, munskölj is the shit! :)

Jo, men det är inte alla gånger det funkar att ha munskölj i munnen utan att de kommer kväljningar följt av kräkningar. Man gör så gott man kan. Tur som var så får man de att funka, men det är ju inte trevligt på något vis att borsta tänderna :P
  • MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-10-18 16:18:35 följande:
    Tja alltså, det beror väl lite på hur man haft det tidigare? Först är det ju efterblödningar och eftervärkar medan livmodern drar ihop sig och allt återställs efter grav. och detta kan hålla i sig i flera veckor om man har otur, sen får man ju oftast mensvärk någon dag innan mensen sätter fart, eller så är det för mig iaf, så jo jag fick ju förvarning på så sätt :P

Jag hade efterblödningar i 8-10 dagar sen uppehåll i ett par veckor innan jag började få pms och första mensen kom :P
    Jo de kanske är så. ajj säg inte det :p ja minns bara hur livmodern skulle dra ihop sig efter mitt första missfall... ajj... och tänk då efter en förlossning haha shit
    men allt har ju nått gott med sig :D beebis :D
  • Hajarna
    Regnbågsfärg skrev 2015-10-19 08:25:20 följande:
    :)
    Vi gjorde det i Danmark. Gjorde du i Sverige?
    Vi bor nära gränsen och ville vara säker på bra bemötande så blev Danmark :)
    Vi gjorde också i Danmark storklliniken var vi på, super bra.
  • Cherryay
    MakeitHappen skrev 2015-10-19 20:49:51 följande:

Jo de kanske är så. ajj säg inte det :p ja minns bara hur livmodern skulle dra ihop sig efter mitt första missfall... ajj... och tänk då efter en förlossning haha shit

men allt har ju nått gott med sig :D beebis :D

Bebis är ju klart den bästa belöningen! Värt allt! :)
  • Regnbågsfärg
    Hajarna skrev 2015-10-19 22:07:58 följande:
    Vi gjorde också i Danmark storklliniken var vi på, super bra.
    Bara hört gott om dom :) vi var på vitanova. Har bara positiva erfarenheter därifrån!
  • Pell

Någon annan som blivit förstoppad?? Ska ringa bm imorgon. Men visst borde man kunna ta lite laxermedel??

• Hajarna
    Pell skrev 2015-10-20 19:02:04 följande:

Någon annan som blivit förstoppad?? Ska ringa bm imorgon. Men visst borde man kunna ta lite laxermedel??

Jag blev det oxå men jag köpte katrinplommon och drack väldigt väldigt mycket vatten så löste det sig av sig själv, hade provat det innan laxeringsmedel.

Hoppas du mår bättre snart
Svar på tråden BF maj 2016