• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • Miss Be
    Ruter skrev 2015-10-31 17:47:59 följande:

Jag har berättat på jobbet och bara glada reaktioner som jag fått och många gratulationer. Berättade redan i v.5 men det har att göra med att vi inte får utföra en del moment på jobbet som gravid så hos oss går det inte att dölja nåt blir som en stor "familj " :p alla på jobbet ca 60 personer viste om att jag va gravid innan vi hunnit berätta för föräldrar vilket vi gjorde i v.6

Vilken härlig reaktion!

Det är ju fantastiskt att ha ett sånt gäng runt om kring sig.
  • Pell

Berättade för jobbet förra veckan eftersom jag är föräldraledig nu till januari och bara hade tänkt jobba tre månader (om jag orkar). De grattade men tror nog att de helst sett att jag kommit tillbaka (varit svårt med vikarie)

• Tallbarr12

Jag har bara berättat för hon jag arbetar närmast, men inte gått ut officiellt än. Har inte hittat nåt bra läge att berätta för min chef än, men borde göra det denna veckan. V 15 idag och svårt att dölja och vill inte att han ska få veta på omvägar eller ryktesvägen.

Jag har en 6-månaders anställning som jag började i september, så den tar slut precis en månad innan bf. Var inte gravid när jag tackade ja, men blev det strax efter så var i v 8 när jag började. Det borde inte påverka min anställning så mycket men är ändå lite nojig för vad folk ska tycka.

• Cherryay

Förra gången berättade vi för sambons föräldrar i v 15 och mina i v 19, denna gång tänkte vi vänta och se hur länge det tar innan någon kommenterar något eftersom kulan syns så tydligt redan nu i v 12 :P garanterat flera som misstänker men inte vågar fråga, vilket bara gör det hela ännu roligare ;)

• MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-11-01 11:51:14 följande:

Förra gången berättade vi för sambons föräldrar i v 15 och mina i v 19, denna gång tänkte vi vänta och se hur länge det tar innan någon kommenterar något eftersom kulan syns så tydligt redan nu i v 12 :P garanterat flera som misstänker men inte vågar fråga, vilket bara gör det hela ännu roligare ;)

Haha kul! den är så kul, att se OM o när de vågar säga nått.
    Minns när min syster var gravid och ingen sa något.. mer bakom ryggen till oss andra.. "ska de ha en till?" Jag visste ju om det men jag sa inget :p
  • Cherryay
    MakeitHappen skrev 2015-11-01 13:39:53 följande:

Haha kul! den är så kul, att se OM o när de vågar säga nått.

Minns när min syster var gravid och ingen sa något.. mer bakom ryggen till oss andra.. "ska de ha en till?" Jag visste ju om det men jag sa inget :p

Ja precis! Tror det är just så det låter i sambons familj just nu, tisslande och frågar varandra lite försynt men utan framgång :P moooahahaha :D
  • MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-11-01 13:57:08 följande:
    Ja precis! Tror det är just så det låter i sambons familj just nu, tisslande och frågar varandra lite försynt men utan framgång :P moooahahaha :D
    haha spännande! Men klart det är ju kanske inget man direkt frågar... menar en kan ju bara va lite tjock med :p
  • Cherryay
    MakeitHappen skrev 2015-11-01 15:04:55 följande:

haha spännande! Men klart det är ju kanske inget man direkt frågar... menar en kan ju bara va lite tjock med :p

Ja eller hur, sambon trodde någon skulle kommenterat för längesen men jag sa som du, man frågar inte just ifall att det skulle vara fel, vill ju inte få någon att känna sig tjock utan låtsas istället som ingenting :P
  • Anonymsvbo

Måste tyvärr lämna gruppen då jag fått ett MA. Fick en liten blödning i torsdags, åkte in och då visade det sig att fostret dött i vecka 7+4 (var i vecka 13+0 då) Det känns väldigt snopet då vi sett ett tickande hjärta i vecka 7+4 och trodde därmed att det var lungt. Nu har fostret kommit ut vilket var en smärtsam process men nu är det klart. Så nu är det bara att läka och sedan ta nya tag. Jag hoppas att det går bra för er andra och att ni får era guldklimpar i maj!

• MakeitHappen
    Cherryay skrev 2015-11-01 17:42:24 följande:
    Ja eller hur, sambon trodde någon skulle kommenterat för längesen men jag sa som du, man frågar inte just ifall att det skulle vara fel, vill ju inte få någon att känna sig tjock utan låtsas istället som ingenting :P
    Heha ja men ändå kan de gå till nån annan och fråga dom... :p