• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • FruLundmark
    Pell skrev 2016-01-04 11:05:19 följande:

Fy tusan.. Någon annan som fortfarande kräks???

Jag kräks ibland :( Blev massor bättre för mig efter att jag fick dropp, då minskade kräkningarna drastiskt även om illamåendet fortfarande hänger kvar :(
  • Hajarna

Hej tjejer :) har ni tecknat gravidförsäkring? Isåfall vilken??

Hoppas ni alla mår bra.

• Pell
    FruLundmark skrev 2016-01-05 16:01:43 följande:
    Jag kräks ibland :( Blev massor bättre för mig efter att jag fick dropp, då minskade kräkningarna drastiskt även om illamåendet fortfarande hänger kvar :(
    Dropp? Så mycket kräks jag inte såndet skulle behövas, tack och lov. Tur du är bättre nu
  • Pell
    Hajarna skrev 2016-01-05 16:12:22 följande:

Hoppas ni alla mår bra.

Tecknat scandias gravidförsäkring. Mest för att jag själv är försäkrad hos dem så det fick bli det för dottern också och då kändes det bäst att samla alla på samma så pyret får också där.
  • Snelson

Hoppas ni alla mår bra.

Jag har försäkrat mig hos folksam. Jag jämförde olika och tyckte den lät bra. Dessutom har jag och mannen huset, bilen och oss själva försäkrade genom dem sedan tidigare. Det är verkligen en djungel men jag tycker de flesta gravidförsäkringar är väldigt lika. Det blir nog svårare sedan när man ska välja barnförsäkring...
  • SJLN

Hoppas ni alla mår bra.

Än så länge har jag bara tecknat en gratis hos trygg hansa. Jag ska ta mig i kragen och fixa en betalförsäkring också men jag har inte bestämt mig ännu för vilken, jag tycker alla verkar likvärdiga och tänkte därför ta på samma ställe som vi ska ha barnförsäkringen sen. Men det vet jag inte riktigt vart det blir än, jag måste jämföra lite mer först ^^
  • Emmez

Hoppas ni alla mår bra.

Jag har tecknat Trygg Hansas betalförsäkring för 1195 kronor. Tror inte att det är någon större skillnad mellan de som finns, den stora skillnaden är nog den mellan betalförsäkringar och gratisförsäkringar. Jag hittade en bra hemsida där man kan jämföra olika försäkringar: www.konsumenternas.se/forsakring/olika-forsakringar/om-gravidforsakringar/jamfor-gravidforsakringar :)
  • SJLN
    BeccaBus skrev 2016-01-06 19:06:25 följande:

Kanske en dum fråga men varför bör man teckna en gravidförsäkring?

Det går såklart jättebra att vara utan men du kan få ersättning om du till exempel blir inlagd för havandeskapsförgiftning, om du får förlossningsskador och om barnet får bestående skador pga tidig födsel eller syrebrist under förlossningen. De flesta får nog inte ut något från sin försäkring men det är ju väldigt värt om det faktiskt händer något. :)