• Myyslii

BF maj 2016

Hej och välkomna alla gravida. :)

Tänkte att jag startar en tråd för oss som är beräknade i maj. Jag är beräknad till 1 maj med andra barnet. Storebror är född 15 april 2014 så det blir lite över två år mellan ettan och tvåan om allt går som det ska. :)

Fritt att diskutera och ställa frågor om allt som rör gravitideten och allt däromkring.:) Trevlig ton såklart! Har man något negativt i tankarna, håll det för dig själv. ;)

• Svar på tråden BF maj 2016
  • hundenhubbe
    mammamagi skrev 2016-05-08 07:01:17 följande:

Då får du sitta och titta på fina rabatten som belöning sen när bebis är ute :) Hoppades på att något skulle hända över natten här men absolut ingenting känns. Fördel är kanske att jag får sova hela nätter hela tiden, hon verkar vara en riktig sömntuta där inne, hon rör sig aldrig på nätterna. Tääääänk om det skulle fortsätta så (med hela sovnätter) när hon är på utsidan också - men det vågar jag inte hoppas på :)

Är detta ert första barn? Detta blir vårt tredje.

Haha de ska jag göra jag hoppas också varje natt men känner ingenting! Sover dock dåligt då jag typ är pigg? Är trött hela dagen och typ pigg på natten. Sen är de för varmt och man har ont i kroppen. Haha man kan ju hoppas! Min lilltjej är vaken lite på natten, typ två korta stunder men inte länge så hoppas också de ska hålla i sig! Haha! Bara man slipper kolik så är jag nöjd! Vår första sov typ hela tiden de första månaderna och tror inte man får två såna barn, haha! Dehär blir vårat andra!
  • Pyret13

Jag gick både på IKEA och köpte blommor igår, inte blev det någon bebis för det. Båda sägs framkalla förlossning, men mest bara illamående för min del :)
    Har fått en jobbig slemhosta som håller mig vaken på natten, inte vad man vill ha precis i slutet av en graviditet eller som nyförlöst. Hoppas att det ska släppa snart.

• mammamagi

Ja man vill liksom gärna vara så pigg som det bara går inför förlossningen. Med vårt första barn gick jag över drygt två veckor så det blev igångsättning - helt vidrigt för min kropp var inte alls redo - och dessutom var jag vid det laget heeeeelt slut och trött och deppig och det var mer fokus på att slippa vara gravid än lyckan att det snart skulle komma en bebis. Inga krafter kvar varken fysiskt eller psykiskt - och förlossningsrädd uppepå det... Och där vill jag inte hamna igen... Varje dag jag gick över kändes som en hel vecka i tid (nåja, nästan..) och det var inte så kul. För jag vill så gärna vara mentalt "med" hela vägen och kunna vara så stark som det går - det känns som att det påverkar hela upplevelsen till det bättre då. Och det går lite fram och tillbaka kan man nog säga nu: ena dagen känns det som "wow kom igen nu snart får jag träffa dig lilla bebis, kör igång nu förlossningen!" Och andra dagen "nej hjälp hur ska detta gå, hur ska vi klara tre barn, vad har vi gett oss in på". Knäppis.... :-/

• SJLN

Pyret13 - du är inte ensam om den där slemhoastan. Sover nå otroligt dåligt på grund av den här hostan.. Men 19 dagar kvar till bf så den hinner förhoppningsvis försvinna tills det är dags, jag har ändå haft den i över en vecka nu..

Men jösses vilka sammandragningar jag får när jag rör på mig ibland! Eller är det förvärkar när man får mensvärk samtidigt? Ja sak samma, var på affären och handlade lite igår bara så det är ju inga långpromenader det handlar om men jösses vad det spänner och trycker då.

• Anonym (Hon)

Väldigt mycket sammandragningar idag.. Ca en gång var 15e minut.. Riktigt jobbigt!!

• Nmm

4 dagar kvar till BF. Sammandragningar men inga smärtsamma. Vill bara föda nuuuu! Pollenchock/svullen/kan ej andas/svintrött/ont överallt/varmt. Måste få gnälla av mig rädd att behöva gå övertiden så pass att man ska bli igångsatt

• hundenhubbe

Mycket sammandragningar här också! Och tryck neråt, bebisen borrar ner så de ilar. Svettas floder, trött i kroppen, ont i rygg, haha alltså en till som är less ???? men dock rädd för förlossningen då min förra inte var rolig... Mkt blandade känslor. Ena sekunden vill man ena sekunden vill man inte. Varit mkt känslosam, grät till askungen!

• HonanHöna
    hundenhubbe skrev 2016-05-08 21:41:00 följande:

Mycket sammandragningar här också! Och tryck neråt, bebisen borrar ner så de ilar. Svettas floder, trött i kroppen, ont i rygg, haha alltså en till som är less ???? men dock rädd för förlossningen då min förra inte var rolig... Mkt blandade känslor. Ena sekunden vill man ena sekunden vill man inte. Varit mkt känslosam, grät till askungen!

Ja usch.. När har du bf?

De e samma här.. Men vill bara att den kommer ut nu hahaha såå himla less på detta!!
  • Juliettan

Hoppar in här. Har BF 5/5, är alltså v 40+4 idag. I torsdags på BF gick hela slemproppen! Natten mellan fredag och lördag började värkarna komma, men inte tillräckligt täta. Likadant natten mellan lör och sön och även denna natten... Så segt att värkarna inte kan tätna! Inatt har jag haft riktigt ont med ca 8 min mellan varje värk, men det ska ju vara ca 3 min mellan värkarna för att åka till förlossningen. Man sover ju riktigt dåligt när det gör så ont regelbundet hela natten. Hinner bara slumra mellan värkarna sen när en värk kommer är det fullt fokus på andning. Hoppas bebisen vill komma ut nu, orkar inte en till sådan natt när det liksom inte händer något fast att det gör det...

• HonanHöna
    Juliettan skrev 2016-05-09 08:34:34 följande:

Hoppar in här. Har BF 5/5, är alltså v 40+4 idag. I torsdags på BF gick hela slemproppen! Natten mellan fredag och lördag började värkarna komma, men inte tillräckligt täta. Likadant natten mellan lör och sön och även denna natten... Så segt att värkarna inte kan tätna! Inatt har jag haft riktigt ont med ca 8 min mellan varje värk, men det ska ju vara ca 3 min mellan värkarna för att åka till förlossningen. Man sover ju riktigt dåligt när det gör så ont regelbundet hela natten. Hinner bara slumra mellan värkarna sen när en värk kommer är det fullt fokus på andning. Hoppas bebisen vill komma ut nu, orkar inte en till sådan natt när det liksom inte händer något fast att det gör det...

Åh fy va jobbigt!! Håller tummarna att den lilla vill komma senast inatt!!