Anonym (Nash) skrev 2015-08-24 10:17:19 följande:
Jag älskar min sambo. De gör jag verkligen och vi har de bättre än någonsin men jag vill inte stanna i relationen.
Vi har haft ett par svåra år. Hela vår relation har varit tuff. Många tårar och mycket frustration.
Vi har haft perioder då vi båda har velat ge upp, vi båda har gett upp men alltid hittat tillbaka.
Jag älskar denna människa men jag blir en annan när jag är med honom. Jag vet inte vem jag är med honom. Jag försvinner.
Hur förklarar du för en människa som du älskar o som vill dela resten utav sitt liv med dig att du inte vill att de ska vara ni?
De sista jag vill det är att såra honom.
Är lite i samma situation som du och vet hur jobbigt det kan vara. Har fortfarande känslor för min fru men förhållandet fungerar inte. Vi har pratat om det många gånger men hon vill forsätta att försöka men jag känner att vi redan har gjort tillräckligt många försök.
Hemskt att behöva göra någon som man levt med så länge och fortfarande känner för så illa :/
Träffade desutom någon som jag verkligen tyckte om och förlorade henne för att jag inte kunde slita mig fri. Ångrar mig bittert att jag inte hade kraft nog att göra det enda rätta.
Mitt råd är att prata om det och se om ni kan hitta någon lösning på vad det är som får dig att känna att du försvinner. Finns det ingen lösning så återstår tvärr bara att avsluta. Gör inte som jag och dra ut på det för det blir bara jobbigare för er båda.
Styrke kram till dig!
En som vet hur det är