• Anonym (Feg)

"Minst hemskt" på Gröna Lund

Jag är ganska åkrädd av mig. Nu ska jag ändå på Gröna Lund och av olika anledningar känner jag mig tvingad att åka åtminstone ett par av berg- och dalbanorna. 

Så min fråga är helt enkelt, vilka är "minst hemska"? Jag tänkte i alla fall satsa på Kvasten. Jetline och Insane känns uteslutet. Men vad tror ni om Vilda musen och Twister?

• Svar på tråden "Minst hemskt" på Gröna Lund
  • Anonym (Magdalena)

Kvasten är skön, inte ryckig utan bara behaglig. Kör på den! Övriga berg och dalbanor är inte alls lika bra, speciellt inte om du är åkrädd. Insane funkar om du blundar hela tiden.

• Duckan

Sedan min höjdrädsla övergått i ren och skär panik så åker jag helt inte några karuseller alls numer. Kvasten klarar jag av dock så jag slår ett slag för den.

• Anonym (Anna)

Måste du åka nån av dessa då? Kan du inte hålla dig på marken? Har alltid varit livrädd för att åka bergodalbanor. Blev övertalad att åka Kvasten en gång. Det var hemskt!! Ska jag vara ärlig var jag nedkissad efter att åket var klart. Åker på min höjd nyckelpigan men inget värre än så. Om du är rädd ska du inte behöva åka!

• Nyfikna72

Vilda musen må se harmlös ut men är hemskt knyckig och jobbig. Som vuxen sitter man trångt och den är nog mest för barn. Kvasten är ganska harmlös även om det såklart är lite höjd på den också. Men man åker skönt i den. De andra banorna är nog inget om man är åkrädd. I övrigt kan du ju åka det mesta på barnsidan, blå tåget/spöktåget. Radiobilar. Lustiga huset. Sen kan man ju bara titta på andra och ha trevligt ändå.

• Anonym (Feg)
    Anonym (Anna) skrev 2015-08-24 14:06:26 följande:

Måste du åka nån av dessa då? Kan du inte hålla dig på marken? Har alltid varit livrädd för att åka bergodalbanor. Blev övertalad att åka Kvasten en gång. Det var hemskt!! Ska jag vara ärlig var jag nedkissad efter att åket var klart. Åker på min höjd nyckelpigan men inget värre än så. Om du är rädd ska du inte behöva åka!

Usch, lät verkligen hemskt det där. Lider med dig.

Nej, självklart kommer jag inte tvinga mig att åka något som känns gräsligt. Men jag har ingen regelrätt fobi för höjder och karuseller. Jag är mer halvfeg, kan tänka mig att åka något "lagomt" för att vara social och tycka det är rätt kul.
    Nyfikna72 skrev 2015-08-24 14:29:04 följande:

Vilda musen må se harmlös ut men är hemskt knyckig och jobbig. Som vuxen sitter man trångt och den är nog mest för barn.

Hehe, jag tycker inte ens Vilda musen ser harmlös ut. Å andra sidan har jag inte så stora problem med ryxk och knyck utan mer höjder och g-krafter.
Svar på tråden "Minst hemskt" på Gröna Lund