• Anonym (chockad)

Blev slagen efter 14 år tillsammans

Hej

Behöver skriva av mig då jag inte vet varken ut eller in, jag är helt chockad och vet inte vilket som är mitt nästa steg.

I helgen blev min man full (han dricker sällan) och skojade då med vår yngsta son som inte tyckte det var roligt, jag sa ifrån och förklarade att sonen inte tyckte det var kul. Mannen blev irriterad sade att jag inte skulle "lägga mig i" och började reta sonen mer, sonen blev jätteldsen, jag blev då arg och sade till på skarpen att han skulle sluta. Då blev han tokig och gav mig flera karatesparkar och knuffade mig runt i lägenheten, han knuffade in mig i fönsterkarmen så jag har ont i låret nu. Alla våra tre barn bevittnade detta och blev jätteledsna, mellersta sonen försökte stoppa honom och äldsta sonen blev jättearg men vågade inte säga något förrän dagen efter då han skällde ut pappan, han är 13 år. Jag är mest ledsen för deras skull. Jag är lite öm men mår annars fysiskt ok.
    Han bad om ursäkt dagen efter och vi pratade ut, han tror allt är ok nu, men det är det inte, jag vill helst att han bara försvinner ut mitt och barnens liv...
    han har inte gjort något liknande tidigare men har varit agressiv till sättet länge nu, även när han är nykter.

• Svar på tråden Blev slagen efter 14 år tillsammans
  • Anonym (Game over)
    Anonym (chockad) skrev 2015-08-24 14:32:09 följande:
    Hej

Behöver skriva av mig då jag inte vet varken ut eller in, jag är helt chockad och vet inte vilket som är mitt nästa steg.

I helgen blev min man full (han dricker sällan) och skojade då med vår yngsta son som inte tyckte det var roligt, jag sa ifrån och förklarade att sonen inte tyckte det var kul. Mannen blev irriterad sade att jag inte skulle "lägga mig i" och började reta sonen mer, sonen blev jätteldsen, jag blev då arg och sade till på skarpen att han skulle sluta. Då blev han tokig och gav mig flera karatesparkar och knuffade mig runt i lägenheten, han knuffade in mig i fönsterkarmen så jag har ont i låret nu. Alla våra tre barn bevittnade detta och blev jätteledsna, mellersta sonen försökte stoppa honom och äldsta sonen blev jättearg men vågade inte säga något förrän dagen efter då han skällde ut pappan, han är 13 år. Jag är mest ledsen för deras skull. Jag är lite öm men mår annars fysiskt ok.
    Han bad om ursäkt dagen efter och vi pratade ut, han tror allt är ok nu, men det är det inte, jag vill helst att han bara försvinner ut mitt och barnens liv...
    han har inte gjort något liknande tidigare men har varit agressiv till sättet länge nu, även när han är nykter.
    Ar han barnens pappa? Om inte klipp med en gang.
  • Sabina

Du kan inte leva med en sån man, han ska inte ens vara full i närheten av era barn! Det är inte sista gången kan jag lova, lika bra att sätta ner foten på en gång, han får fatta att det inte är acceptabelt, tänk på att barnen får leva med en pappa som har gjort så mot sin mor, det du gjorde innan han la sina händer på dig var helt rätt, han får inte bete sig så,

Jag är upprör nu av det här, det är verkligen inte okej att han gjorde så, du kommer i framtiden alltid vara extra försiktig med vad du säger mot honom och vara orolig att han kommer göra det igen

• Anonym (chockad)

Ja han är barnens pappa.

Nej det är verkligen inte  okej men herregud vad gör jag nu?

• Nerfherder
    Anonym (chockad) skrev 2015-08-24 14:44:38 följande:

Ja han är barnens pappa.

1: Polisanmäl

2: kontakta kvinnojouren i din stad

3 lämna
  • Anonym (Försiktig)

Det farligaste i hela situationen tycker jag faktiskt inte ens är misshandeln. Det farligaste är att han tror att han bara kan säga förlåt och sedan är det okej. Så reagerar man inte om man förstår allvaret i det man gjort. Han behöver hjälp och att han inte själv inser det och tar iniativ mot det betyder att det kommer hända igen.

• Anonym (Game over)
    Anonym (chockad) skrev 2015-08-24 14:44:38 följande:
    Ja han är barnens pappa.

Samla hela familjen runt bordet, tala ut om det som hant och gor klart for honom att om det intraffar nagat liknanade (om sa bara en orfil) sa lamnar du honom och att det ar slutet pa eran familje-gemenskap. Savida du inte kanner att du inte vill vara med honom mer da samlar du familjen och forklarar att han gatt over linjen och att du inte kan acceptera det och att det intge finns nagan atervando och darefter borjar planera hur detta skall ga till. Han maste flytta ut till att borja med.

Personligen tycker jag du skall ge honom en sista chans om du alskar honom. Med betoning pa sista.
  • Anonym (Cat)

Men herregud, vad har han själv att säga om detta idag? Kryper han på sina bara knän i extrem ånger eller anser han att du får skylla dig själv?

I första fallet, om han inser vilket enormt felkliv detta var, kanske ni kan hitta en lösning att börja om tillsammans förutsatt att han omedelbart söker hjälp för sina aggressioner. Och kräv att han anmäler sig själv.
    Verkar han vara deprimerad? Sover dåligt? Kronisk värk?
    Går han på någon substans?

I andra fallet, anmäl omedelbart samt be polisen att dokumentera skadorna. Och lämna honom, för din egen skull med i synnerhet för dina barns skull. 

Jag beklagar verkligen det du och barnen tvingats vara med om.

• Anonym (Försiktig)
    Anonym (Game over) skrev 2015-08-24 14:57:54 följande:

Samla hela familjen runt bordet, tala ut om det som hant och gor klart for honom att om det intraffar nagat liknanade (om sa bara en orfil) sa lamnar du honom och att det ar slutet pa eran familje-gemenskap. Savida du inte kanner att du inte vill vara med honom mer da samlar du familjen och forklarar att han gatt over linjen och att du inte kan acceptera det och att det intge finns nagan atervando och darefter borjar planera hur detta skall ga till. Han maste flytta ut till att borja med.

Personligen tycker jag du skall ge honom en sista chans om du alskar honom. Med betoning pa sista.

Ehh va? Inget av de två samtalen är lämpliga att blanda in barnen i.
  • ErfarenViking

Hej kvinna som blev slagen efter 14 år!

Du måste nu komma ifrån din våldsamma man som slår. Ett slag mot sin kvinna i ett förhållande är ett för mycket. Nästa slag som kommer är det inte säkert att du överlever. Du kvinna måste kontakta kvinnojouren där du bor för att få hjälp att överleva. Du kvinna får inte bli ett nytt offer där våld i nära relation slutar med att du blir dödad. Vissa män har svårt att hantera en kvinna som de älskar på fel sätt.
    Jag har nära vänner som har slagit sin kvinna och där kvinnan har gått med barnen för att överleva. Du måste göra på samma sätt.
    Jag tror på dig att du vågar begära skillssmässa och få ett nytt liv för att njuta av livet.

Svar på tråden Blev slagen efter 14 år tillsammans