Precis avlivat vår älskade hund
Hej!
Jag skriver egentligen inte för att få några svar, utan vill mer bara prata av mig och hoppas att någon känner igen sig och kanske vill fortsätta prata av sig tillsammans med mig...
Idag avlivade vi våran 12 1/2 års gamla jack russel och känslan just nu är så..obehaglig, ensamt, illamående, ja alla jävla känslor far runt i kroppen.
Lite bakgrund. Jag är 25 år, så har haft våran lilla hund sen jag va runt 13 år, han har alltid varit med oss. Han älskade att vara med människor, så han var ju alltid med!
För två år sen började hans mage krångla, han kunde inte äta visst typ utav mat, fick diaree och blev också allmänt slö. Vi försökte hjälpa han så gott vi kunde, åkte till veterinären som gav medicin, men som i princip sa att det här skulle han få leva med,men inte skulle lida utav, och vi lärde han och oss själva att leva med det.
Han har alltid varit full utav energi, så till en början så märkte man inte att han mådde dåligt, men så för ett år sen började smygandes. Han fick en knöl på sidan av magen, en cancerknöl, men vi resonerade som så, med tanke på hans höga ålder och hans problem med magen, att sålänge han inte har ont så ska han få vara med oss.
Men några månader tillbaka så blev allt sämre.
Han kunde knappt hoppa upp i sängen/soffan, ville knappt gå ut, magen blev sämre, och knölen började blöda dagligen.
Vi skötte om det så gott vi kunde, tvättade och gjorde rent, lindade..tills idag, det bara blödde och blödde, ringde till veterinären som bad min mamma komma in med han, och där och då avlivades han :( Fick beskedet på jobbet, så hann alltså inte säga hejdå..och SOM det gör ont!!
Hade jag vetat att sista gången jag såg honom var dagen innan, så hade jag pussat han en extra gång, kramat om honom, smekt hans sammetslena öron, doftat på hans små tassar och sagt exakt hur mycket jag älskar honom!
Saknaden nu, här hemma är så konstig..alla gråter. Det är en närvaro som fattas så hårt, det är som att han bara är ute på promenad och snart kommer han komma inspringandes och hoppa upp i soffan.
Han fattas oss!
Att han igår var levande, och nu inte finns hos oss..det gör så ont och jag mår så illa, jag saknar våran lilla hund så det gör ont!
Det är inte bara en hund, det är en personlighet , en så klok liten varelse som kunde se på en när man mådde dåligt, som gav oss så mycket kärlek!
Jag vet att det här var för det bästa, me det gör så ont, jag saknar han så!
Det är en helt sjuk känsla att nån som levt med en så länge (!!!) nu bara har slitits ifrån oss, vi får inte se han mer! :(
Nån som har vill dela sin historie? På nått sätt känns det bättre när man inte är själv i den här sorgen...