Inlägg från: Anonym (Oskar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oskar)

Sonen drog av sin klasskompis slöja...

Muslimska flickor är inte "skyddade" från sin omgivning, det är positivt att de blir behandlade som andra barn, att din skolas rektor är mentalt retarderad är inte konstigt, det krävs inte ens 1,0 för att få en plats på lärarprogrammet.

• Anonym (Oskar)
    Nayaa skrev 2015-08-27 07:38:53 följande:

(Oskar): Nu är det väl inte på lärarprogrammet man går i första hand för att bli rektor men det har du säkert koll på med din fantastiska intelligens. Hur många högskolepoäng har du själv skrapat ihop?

Det är det högskoleprogram du läser för att bli rektor, sen ska du ha arbetslivserfarenhet och läst en vidareutbildning, rektorsutbildning. Just nu har jag 120 högskolepoäng.
  • Anonym (Oskar)
    Nayaa skrev 2015-08-27 07:59:57 följande:

(Oskar): Så du med dina 120 högskolepoäng sitter alltså och ser ner på rektorer som antagligen först läst en lärarutbildning, jobbat i flera år för att sedan läsa en rektorsutbildning?

Fantastiskt.

Att se ner på lärarutbildningarna verkar vara väldigt inne i vissa kretsar.

Jepp, vi elitstudenter ser ned på lärare och lärarstudenter.
  • Anonym (Oskar)

I alla fall, poängen är att det är väldigt positivt att muslimska flickor behandlas som alla andra flickor. Pojkar "busar" med flickor och flickor "busar" med pojkar i barnåldern. Det är bara ett sundhetstecken och ingenting som trådskaparen ska känna sig orolig över.

Jag hoppas att alla muslimska flickor växer upp och får samma möjligheter som de bortskämda svenska "kvinnorna" i det här landet har fått. Jag skriver "kvinnorna" då ni inte är mycket till kvinnor som blundar för uppenbart kvinnoförtryck när det är bruna flickor som utsätts.

Heja tjejer och ned med alla idiotreligioner!

• Anonym (Oskar)
    Nayaa skrev 2015-08-27 08:37:24 följande:

Oskar:Vilket jävla skitsnack. Du är en typisk sådan som man inte vill ska uppfostra barn. Pojkar ska ge fan i att dra av andras klädesplagg. Och nej det är inte okej att dom "busar" lite med tjejerna, det är ett extremt respektlöst beteende.

Det är inte bara pojkar som håller på så, även tjejer gör det. I alla fall när jag var liten pojke drog flickorna i min t-shirt, tröjor, tog min keps och försökte dra ned mina byxor (tafsade även på min snopp och rumpa). Det är normalt beteende i den åldern.
  • Anonym (Oskar)
    Nayaa skrev 2015-08-27 09:30:11 följande:

Oskar: Nej det är inte normalt beteende, det är ett respektlöst beteende som varenda tänkande förälder skulle sätta stopp för.

Hmm, inte där jag växte upp, sen växte jag inte upp i WT-områden med hederskultur där muslimska flickor ska behandlas som små jungfrur som inte får beröras av pojkar.

Det är väl också en fråga om klass, jag kommer från en medelklassbakgrund med människor med hög IQ i min omgivning. Föräldrar gör inte en stor affär av att barn leker. Bland WT:s har man dock köpt hor/jungfrusynen på barn så där är det mycket kränkande om en muslimsk flicka får slöjan bortdragen.

Det är väl också en fråga om IQ-skillnader. Människor med låg IQ har nog svårt att se en slöja som ett stycke tyg, utan de tror faktiskt att slöjan har någon som helst verklig betydelse och att det därför skulle vara kränkande i fall en 8-årig pojke rycker lite i en jämnårig muslimsk flickas slöja.

Ja ser det bara som positivt. Kanske kan det här vara början på en mer intim relation mellan en pojke och en flicka? Kärlek börjar ofta med bråk i den åldern. Varför dramatisera någonting sött och oskyldigt? Löjeväckande.
  • Anonym (Oskar)
    Nayaa skrev 2015-08-27 09:50:25 följande:

Oskar: Hej och hå här hade vi väldiga hävdelsebehov. Pinsamt :)

Det är inte sött och oskyldigt att dra av någons klädesplagg vare sig det handlar om en slöja, en mössa eller en tröja.

Dom flesta här förutom du har insett att det inte handlar om vilket klädesplagg det är utan att någon tar sig rätten att dra av det.

Nu skryter jag inte, jag konstaterar bara att jag inte nödvändigtvis är från samma socioekonomiska bakgrund som merparten av Familjelivs skribenter, och att vi av denna anledning kan ha olika syn på huruvida det är normalt att barn busar med varandra eller inte. Inte minst om det kan finnas lite kärlek inblandat.
Svar på tråden Sonen drog av sin klasskompis slöja...