Nayaa skrev 2015-08-27 09:30:11 följande:
Oskar: Nej det är inte normalt beteende, det är ett respektlöst beteende som varenda tänkande förälder skulle sätta stopp för.
Hmm, inte där jag växte upp, sen växte jag inte upp i WT-områden med hederskultur där muslimska flickor ska behandlas som små jungfrur som inte får beröras av pojkar.
Det är väl också en fråga om klass, jag kommer från en medelklassbakgrund med människor med hög IQ i min omgivning. Föräldrar gör inte en stor affär av att barn leker. Bland WT:s har man dock köpt hor/jungfrusynen på barn så där är det mycket kränkande om en muslimsk flicka får slöjan bortdragen.
Det är väl också en fråga om IQ-skillnader. Människor med låg IQ har nog svårt att se en slöja som ett stycke tyg, utan de tror faktiskt att slöjan har någon som helst verklig betydelse och att det därför skulle vara kränkande i fall en 8-årig pojke rycker lite i en jämnårig muslimsk flickas slöja.
Ja ser det bara som positivt. Kanske kan det här vara början på en mer intim relation mellan en pojke och en flicka? Kärlek börjar ofta med bråk i den åldern. Varför dramatisera någonting sött och oskyldigt? Löjeväckande.