fritil9 skrev 2015-08-25 18:39:05 följande:
Det där med att dra lott testade vi, och kändes väl inte bra för någon ändå. Skulle vilja komma fram till något bra tillsammans.
Vi vill ha flera barn men första känns ändå stort och vi båda är "sugna" på att känna på en graviditet och allt som hör till.
Vi kommer att göra behandlingen i Sverige, och då är det en partner åt gången som gäller. Både för att bära barnet men också redan vid testerna, alltså måste vi ha beslutat vem som ska bära innan vi kontrollerar äggstockar osv.
Hade kanske varit enklare om vi kunnat testat oss båda två och utgå ifrån de provsvaren... Men tyvärr går inte det om vi inte vill förlänga väntetiden med många månader. :(
Fortsätt gärna tankebomba!!
Mina vänner står också i kö för behandling i Sverige men båda fick ändå göra testerna. Sen sa de hos bm att om de skulle tröttna på att vänta hade de ändå all info som behövs för att åka till Danmark och göra det där. Men jag är ju inte så insatt själv så det kanske funkar olika på olika ställen. Hur som helst hoppas jag ni kommer fram till vad som är bäst för er och önskar er lycka till!