Skjuta upp IVF
Det enda sättet att få reda på det är att konsultera Sahlgrenska.
Det är så svårt att säga... Jag hade nog uppskattat att vara i din sits, att ha något annat som egentligen är högre prioriterat eftersom plusset inte alltid kommer så snabbt. Behandlar man med långa protokollet tar det flera veckor innan man ens plockar äggen, och sen finns det ingen garanti för att man får något tillbaka på ett tag. Kanske hoppas man inte lika mycket på varje försök om man vet att det egentligen är bra att det dröjer?
För oss tog det fyra återföranden innan det fungerade. Första var i augusti/september förra året, sista var nu i maj, så det kan dröja även om det går bra. Det är inget konstigt att det inte tar sig med en gång, samtidigt som det kan hända förstås.
Mitt största problem har varit att det varit perfekt tillfälle att få barn. Allting löst i livet, allt som saknades var graviditeten. Det gjorde att jag hängde upp mig alldeles för mycket på försöken, vilket var jobbigt psykiskt för mig. Att ha hjärtat någon annanstans medan man försöker tror jag är en bra grej.
Men det viktigaste är ju hur det känns för er. Bolla lite med någon på kliniken vetja. De brukar vara bra att prata med. Har själv gjort IVF via Sahlgrenska, så undrar du nåt får du gärna fråga :) Lycka till!!