• detkanskefunkar

Låt som beskriver ert förhållande.

Har lite tråkigt så därför startar jag denna tråd.
    Det är ju dessutom alltid trevligt med lite tips på bra låtar .

Frågan är som följer; Om du ska välja EN låt som bäst beskriver ditt och din partners förhållande, vilken låt väljer du? Länka gärna!

Jag börjar. Jag och min man har varit tillsammans i drygt 23 år. Låten som jag tycker bäst beskriver vårt förhållande måste bli den här;
    ">

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-08-28 10:24
    Efter önskemål från flera så bestämmer jag nu att det är ok att välja fler än en låt.

• Svar på tråden Låt som beskriver ert förhållande.
  • Mascaraklumpar

Denna:

Vi har varit tillsammans i 10 år.

• riboflavin

Paramores " Still into you" kanske

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • äldreochklokare

varje stund av längtan med Suzzies orkester 

eller 

how sweet it is to be loved by you med Michael McDonald

eller 

the  last time med Eric Bennet

jag kan rada upp fler. Vi har en "löve-lista" på spotify där vi stoppar in låtar vi hittar som någon av oss tycker stämmer in på oss Skrattande. Kanske lite larvigt men när man lyckas möta en ny så stark kärlek efter varsin skilsmässa, ja då får man vårda allt man har!

• detkanskefunkar
    äldreochklokare skrev 2015-08-26 08:21:55 följande:

varje stund av längtan med Suzzies orkester 

eller 

how sweet it is to be loved by you med Michael McDonald

eller 

the  last time med Eric Bennet

jag kan rada upp fler. Vi har en "löve-lista" på spotify där vi stoppar in låtar vi hittar som någon av oss tycker stämmer in på oss Skrattande. Kanske lite larvigt men när man lyckas möta en ny så stark kärlek efter varsin skilsmässa, ja då får man vårda allt man har!

Nej, det låter inte larvigt. Snarare härligt, tycker jag.
  • riboflavin
    detkanskefunkar skrev 2015-08-26 08:09:17 följande:

Vilka härliga låtar!

Särskilt ditt bidrag, riboflavin. Hur länge har du och din partner hållit ihop?

Officiellt i 9 år, men vi hade en liten fling redan 2001 som inte funkade av olika anledningar och sen tappade vi kontakten.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Abbe83

Takida- Curly Sue. Vi har varit tillsammans i 7 år och vi har tänkt att den låten ska spelas på vårt bröllop. 

Svar på tråden Låt som beskriver ert förhållande.