• Lupinen69

Blir alla gravida svullna i slutet?

Är i v 35 och har inte svullnat (ännu?). Förlovningsringen sitter bra på fingret och skorna passar. Är inte svullen någonstans, vare sig fötter, händer, ben eller ansikte eller nån annanstans. När kommer det? Blir verkligen alla så där jättesvullna på slutet? Jag både dricker mycket vätska och rör mycket på mig (har hund).

Har ingen jättestor mage (enligt mig själv i alla fall!) och är fortfarande hyfsat vig och rörlig, kan ta på mig skorna själv och förra veckan bytte jag ut alla gardinerna i huset mot nya. Dvs klev upp och ner på stol och asade runt den i hela huset, flera gånger. Blev lite andfådd och tröttare på kvällen, men hade inga problem att ta mig upp eller ner på stolen.

Finns det öht någon som slipper svullna upp och se ut som mumintrollen eller ska jag börja se mig om efter rymliga skor typ såna där fotriktiga breda sandaler?

• Svar på tråden Blir alla gravida svullna i slutet?
  • Prinsessan Zelda

jag svullnade inte alls.

En kompromiss är konsten att dela en kaka så att alla tror de har fått den största biten.
  • Jennie Brunflo

Jag svullnade inte heller...ingenting.....nu andra gången i v.29 så har jag inte svullnat nåt hittills.

• Idannika

Jag är i v. 35 och har inte heller svullnat. Det gjorde jag inte med min flicka heller som är född aug -04, och då var det ändå sommar. Jag tror definitivt inte att alla svullnar och binder vatten! Lycka till!

• Carro1978

Alla svullnar inte upp! Jag hade oturen att göra det redan i v.25! Trots att jag rör på mig m.m. Så det är nog helt olika.... Med mitt första svullnade jag inget.....

• anja1661

jag gjorde tyvärr det...jag kunde bara ha mina totalt urgådda flip flop sandaler... var höggravid under sommaren och det gjorde ju sitt till oxå för jag orkade inte göra något! hade en lätt havandeskapsförgiftning oxå med högt blodtryck...men om man tryckte på min fot så blev det e hål! och det tog bra länge innan det hålet försvann! *usch* hoppas slippa detta denna gång...ska föde i sep så det blir ju till att gå höggravid under sommaren igen...

• wozzgirl

Inte jag heller.. alla gör nog inte det..

• wozzgirl

3 dagar innan sonen föddes var jag på bröllop och jag kunde ha mina tajta högklackade Vagabond stövlar.. Hade inget annat högklackat (som jag bestämt mig för att ha, höggravid.. hoho.) som jag kunde ha.
    Alla på bröllopet trodde jag var i typ 6:e månaden och inte i slutet på 9:e.. Det blev lite roliga miner där kan jag tala om.

• qaz

jag har svullnat de sista veckorna,enormt i fötterna.....................med alla utom första.

• Smilla75

Jag fick lägga av mina ringar i v 23. Så långt hade jag inte ökat mycket i vikt men nu, i v 28, har jag gått upp 20 kg! Oerhört svullen. Händer och fötter är som prinskorvar och har även mycket vatten på magen. Lägger jag handen där blir det ett vitt avtryck och gropar. Jobbigt. Jag försöker se fördelen i att jag kommer att gå snabbt ned i vikt men det är jobbigt när inga skor passar och man inte kan stänga händerna.

• Lila Tiger

jag är i vecka 37 (imorgon) och har senaste två veckorna märkt att jag börjat samla lite vatten i fötter - det märks när man går och lägger sig på kvällen. Kan dock fortfarande ha ringarna och så....har iofs inte gått upp så jättemkt i vikt, senast när jag var hos bm i v 35 så hade jag gått upp totalt 5 kg.

Svar på tråden Blir alla gravida svullna i slutet?