• bine87

BF april 2016 - Borås

Hej! Tänkte kolla om det är fler i Borås med omnejd som väntar barn i april!

Jag är gravid i vecka 5+2 och detta blir mitt första barn.

Välkomna!

• Svar på tråden BF april 2016 - Borås
  • Elisabet83

Hej! En till här. Är på 5+4 och är mitt andra barn. Var på en tidig inskrivning idag :)

• bine87
    Elisabet83 skrev 2015-08-25 20:04:06 följande:

Hej! En till här. Är på 5+4 och är mitt andra barn. Var på en tidig inskrivning idag :)

Hej! Vad roligt. Jag har inte fått inskrivningssamtal förrän i slutet av September. Var går du nånstans?

Det är så spännande detta men nervöst! Jag går igenom detta själv då min partner inte bor här. Vore kul att kunna se om vi kan få ihop några stycken kanske och ses :)
  • Elisabet83

Jag går på Barnmorskemottagningen vid Södra torget. Var går du?

De hade en ledig tid redan nu men egentligen är det väldigt tidigt. Vi ville ha det så för att pappan måste kunna planera långt innan för att kunna vara med på vissa möten. Han bor också väldigt långt bort i perioder. Hoppas på att han bor här ofta när barnet kommer, men väldigt osäkert än pga hans jobb.

Kommer din partner att vara med er senare eller hur ser det ut?

Ja får se om fler hittar hit. Borde finnas då det är en vanlig månad att föda i ;)

• bine87

Jag vet inte alls hur nånting kommer se ut. Det har varit tuffa dagar både igår och idag. Haft feber och va uppe på gyn men allt såg bra ut. Ska tillbaka nästa vecka igen för att göra ett ultraljud.

Ligger just nu i sängen och känner mig väldigt ensam. Önskar så att få bli bli omhållen. Känslorna är all over the place.

Hur känner du dig idag?

• FridaS

Hej hej. Är gravid med fjärde barnet har bf 1/4-2016 :) sååå kul! :) kommer bara skilja 1 1/2 år mellan dom två yngsta :)

• bine87
    FridaS skrev 2015-09-04 22:36:51 följande:

Hej hej. Är gravid med fjärde barnet har bf 1/4-2016 :) sååå kul! :) kommer bara skilja 1 1/2 år mellan dom två yngsta :)

Spännande :)

Jag ligger i sängen helt slut. Min kropp vill inget annat än sova..
  • Elisabet83

Ja man blir verkligen mer känslosam. Är samma här. Passande nog så började jag må hemskt andra veckan efter semestern och orkar ingenting. Mår illa och är helt kraftlös. Är sjukskriven sedan några dagar. Såhär var det inte förra gången utan hade endast ett lätt illamående då.

Tråkigt att höra att du mår skit :( otroligt hur påverkad man kan bli.

• bine87
    Elisabet83 skrev 2015-09-08 22:54:01 följande:

Ja man blir verkligen mer känslosam. Är samma här. Passande nog så började jag må hemskt andra veckan efter semestern och orkar ingenting. Mår illa och är helt kraftlös. Är sjukskriven sedan några dagar. Såhär var det inte förra gången utan hade endast ett lätt illamående då.

Tråkigt att höra att du mår skit :( otroligt hur påverkad man kan bli.

Allt har gått bra på ultraljud och ingen feber längre.

Illamående som sjutton dock men spyr inte.

Bm sa att jag skulle sjukskriva mig om jag behöver men jag känner mig bara dum som stannar hemma. Det går bra när det är kvällar. Bara morgonen som är hemsk.
  • Elisabet83

Började må mindre illa och kan ha fått förklaringen idag på vul. Fostret har inte vuxit sen förra kollen för en vecka sedan och hjärtslag syntes inte. Ny koll om en vecka men lät på läkaren som att det var kört, vet inte om jag vågar hoppas lite till.

Svar på tråden BF april 2016 - Borås