• Anonym (fy)

pippilotter på en pojke

Jag har 3 söner på 11, 6 o 3 år.

11 och 6 åringen har sparat ut sina hår för att dom vill ha så, och de vill gärna sätta upp sitt hår i tofs ala Zlatan.

Jag tycker inte att jag under tvång ska behöva klippa av dem håret för att någon annan kanske kan tror att de är av ett annat kön.

3 åriga pojken äger inga andra kläder än klänningar och tights, och då endast med tryck från filmen frost. Han gråter och protesterar något helt otroligt och det skulle verkligen i hans ögon vara ett övergrepp att behöva ta på sig något annat.

Han gråter flera dagar i veckan över att han inte har stora tutar som sina mamma och att han har snopp och inte en snippa.

Hans älsklings färg är rosa och lila.

Idag när han får klädd som han vill och ha tofs i sitt hår om han vill så är han en mycket glad och harmonisk kille.

Andra barn på gården, förskolan och de äldre barnens kompisar accepterar honom för hur han ser ut.

Men du tycker alltså att jag ska genomföra dessa övergrepp på mina barn, tvångsklippning och tvinga någon som vill vara av ett annat kön att klä sig i dina ögon "rätt" kläder?

Så DU inte ska råka säga fel, nu har jag själv lite svårt för ordet, men nästa gång kan du ju säga HEN.

Svar på tråden pippilotter på en pojke