• Anonym (anonym)

pippilotter på en pojke

Varför sätter ni pippilotter på en pojke, klart man gör bort sig och säga vad heter Hon men vad  hade ni förväntat er ser ju ut som en flicka ... seriöst. 

• Svar på tråden pippilotter på en pojke
  • Dixie
    Johan70 skrev 2015-08-26 14:41:41 följande:
    Förmodligen är det väl därifrån ordet kommer då. Men varför inte bara använda ord som folk förstår och alltså säga tofsar i stället för att använda ett slanguttryck som låter som småbarnsspråk?
    så bara för att du inte har hört ordet tidigare så bör ingen använda ordet..... finns ju många ord som endast används i visa delar av Sverige eller ord som kommer in från andra språk -  tänk vad tråkigt vårt språk hade varit om det aldrig utvecklades......
  • Brumma
    Anonym (Why?) skrev 2015-08-28 11:53:59 följande:

Jag tycker inte att det är fel att lära sin dotter att inte klä sig i korta kjolar. Det sänder ut fel signaler. Jag tycker själv att det är fint med långt hår på pojkar men tofsar, haha, där går gränsen. O du som skrev att man ska lära barnen att inte mobba, helt rätt, men du klarar inte att fostra alla andras barn. Man kan bara lära sina egna att inte mobba.

Ja du kan bara lära dina egna barn. Men att samtidigt lära dem att inte få klä sig eller att de inte får ha vilken frisyr de vill för att de måste passa in i mängden är ju att samtidigt säga att det är ok att mobba - för andra..
  • Dixie
    Anonym (Why?) skrev 2015-08-28 09:16:36 följande:
    Varför överhuvudtaget sätta pippilotter eller tofsar i håret på en pojke. Han kan ju bli mobbad av de andra ungarna. Känns bara onödigt om man vill sitt barn väl
    ja, och varför ska flickor ha på sig jeans? de borde ju ha kjol och dölja sitt hår med en hätta - för så var det ju för i tiden!!! 

det är ju ett helt galet synsätt - om pojken vill ha pippilottor ( Johan70 här menar jag två hästsvansar, en på varje sida!) får väl pojken ha det. inte ska pojken undvika vad han vill ha bara för att någon kan mobba honom - indirekt godkänner ju du mobbning av oliktänkande med det synsättet! 
  • Anonym (Why?)
    Dixie skrev 2015-08-28 11:59:03 följande:

ja, och varför ska flickor ha på sig jeans? de borde ju ha kjol och dölja sitt hår med en hätta - för så var det ju för i tiden!!! 

det är ju ett helt galet synsätt - om pojken vill ha pippilottor ( Johan70 här menar jag två hästsvansar, en på varje sida!) får väl pojken ha det. inte ska pojken undvika vad han vill ha bara för att någon kan mobba honom - indirekt godkänner ju du mobbning av oliktänkande med det synsättet! 

Tur att de inte är vanligt med såna pojkar. De flesta vill nog se ut som den grabb han är.
  • Anonym (töntar)

När min pojke var liten ville han vara som sin älskade storasyster. När hon hade tofsar ville han ha det. Och det fick han. När hon hade kjol ville han ha det. Och det fick han. När hon hade klänning ville han ha det. Och det fick han. När hon hade nagellack ville han ha det. Och det fick han.

Idag är han 22 år. Han är en helt vanlig 22-årig kille. Intelligent och rolig. Många vänner. Han har vare sig tofsar eller klänning längre men är fri i tanken och vare sig mobbar eller dömer andra.

Sluta vara sådana inskränkta töntar som inte fattar att barn är helt fria i tanken och känner att allt är möjligt. Ge dom alla möjligheter de kan få i stället för att ledas in i trista grå fack för att bli "som alla andra".

• Brumma
    Anonym (Why?) skrev 2015-08-28 12:55:17 följande:

Tur att de inte är vanligt med såna pojkar. De flesta vill nog se ut som den grabb han är.

Eller så vill de se ut som DE SJÄLVA.. Kanske finns det massor av pojkar som vill ha tofsar men inte vågar på grund av människor som du?
  • Johan70
    Dixie skrev 2015-08-28 11:55:08 följande:
    så bara för att du inte har hört ordet tidigare så bör ingen använda ordet..... finns ju många ord som endast används i visa delar av Sverige eller ord som kommer in från andra språk -  tänk vad tråkigt vårt språk hade varit om det aldrig utvecklades......
    Nej, det är inte det jag säger, men om man inleder en allmän diskussion på Familjeliv så bör man nog i görligaste mån undvika att använda lokala slanguttryck utan att förklara dem för läsaren.
  • Johan70
    Dixie skrev 2015-08-28 11:59:03 följande:
    ...
    ... - om pojken vill ha pippilottor ( Johan70 här menar jag två hästsvansar, en på varje sida!) ...
    Tack för förklaringen. Numera vet jag ju vad som menas med det, men som du ser i tråden så är ju jag inte den enda som frågar.
  • Anonym (Haha)

När små barn klär ut sig med mammas bh eller kallingarna på huvet borde man som vuxen inse att sånt går inte för sig oavsett fast barnet vill gå klädd så till dagis. Fast det blir väl nästa generations problem. Samt att man kommer på att man kan göra fina pannlampshållare av stringtrosor och nymodiga snap on lampor.

• Anonym (Why?)
    Brumma skrev 2015-08-28 14:36:33 följande:

Eller så vill de se ut som DE SJÄLVA.. Kanske finns det massor av pojkar som vill ha tofsar men inte vågar på grund av människor som du?

Hahahahahaha :)) i dina drömmar finns dom. Pojkar vill vara pojkar.
Svar på tråden pippilotter på en pojke