Inlägg från: Nellaaa |Visa alla inlägg
  • Nellaaa

Var går gränsen för djurplågeri?

Jag och min pojkvän har nyligen skaffat oss en söt liten kattunge. Och han är ju som sagt en kattunge så du kan ju tänka dig hur busig han är.

Men idag satte han sig i vårat sovrum och kissa, mitt framför oss!?!? Toa dörren va öppen och kattlådan är plockad. Då knäppte min pojkvän till kissen på örat!?!? Jag hörde "smällen" och skrek på han och fråga vad f*n han håller på med!?!? Så skulle han ju aldrig någsin gjort mot sitt barn. Det såg ut som han fick ont och rädd blev han.

Nu till frågan, var går gränsen?

Jag själv skulle aldrig ta till våld av något slag mot ett försvarslöst litet djur. HJÄLP med vad man kan göra utan att skada lillen?

• Svar på tråden Var går gränsen för djurplågeri?
  • Nellaaa
    Nellaaa skrev 2015-08-25 23:44:53 följande:

Jag och min pojkvän har nyligen skaffat oss en söt liten kattunge. Och han är ju som sagt en kattunge så du kan ju tänka dig hur busig han är.

Men idag satte han sig i vårat sovrum och kissa, mitt framför oss!?!? Toa dörren va öppen och kattlådan är plockad. Då knäppte min pojkvän till kissen på örat!?!? Jag hörde "smällen" och skrek på han och fråga vad f*n han håller på med!?!? Så skulle han ju aldrig någsin gjort mot sitt barn. Det såg ut som han fick ont och rädd blev han.

Nu till frågan, var går gränsen?

Jag själv skulle aldrig ta till våld av något slag mot ett försvarslöst litet djur. HJÄLP med vad man kan göra utan att skada lillen?

Jag menade att det såg ut som om katten fick ont och blev rädd...
  • Nellaaa

Tack allihopa för era svar.

Jag skrev "smällen" och inte smällen, för att jag inte hitta ett ord för lätet.

Det ser inte ut som detta klassas för djurplågeri då, men tycker ändå att man kan hitta något annat sätt.

Kan man inte spruta lite vatten? Ljud funkar tyvärr inte på kissen längre.

Kan inte förstå om han inte skulle trivas, han får mat, kel, det är städat och vi leker med han. Han smet ut en gång för någon vecka sen, kan det vara så att han protesterar för han inte får gå ut?

• Nellaaa

Det där med citron/ättika ska jag testa! Ja, de måste varit akut den dagen, han har gått som vanligt på lådan nu.

Är inte klorin farligt?

• Nellaaa

Hej! Jag har kommit på varför han inte går in på toan ibland... Vi har köpt doftsprej till toaletten och har märkt nu att han inte ville gå in på toaletten när man precis har sprayat... Den luktar sååå gott så brukar spraya så fort jag är inne på toan. Men vi får nog helt enkelt rätta oss efter kissen. Skönt att ha det löst nu så vi slipper fler olyckor.

Tack alla för er energi! :)

Svar på tråden Var går gränsen för djurplågeri?