Rädd att mitt barn har autism... :(
Hejsan Ts!
Nu är den här tråden lite gammal men din beskrivning av din dotter låter EXAKT som min dotter ( född 4 jan 2014) hon viftar mycket med armarna, öppnar och stänger sina händer när hon är ivrig , och GÅR MYCKET PÅ TÅ.
hur har det gått för din dotter nu?
Min dotter är nu 2 år och 1 månad gammal och prata fortfarande inte men BVC har skickat remiss till logoped.
Min dotter säger bara orden dä(där) nej, heeei(hej) men hon säger dom orden när hon själv vill ...hon repeterar aldrig....så därför är jag inte säker på om hon verkligen säger dom orden eller om det bara kommer ur henne.
Jag förstår din oro om att inte kunna hantera om hon nu skulle få någon diagnos(jag är mamman och ja är orolig medans pappan tycker det är normalt att hon inte pratar ännu) det känns som att saker jag såg fram emot som t.ex att kunna prata med henne , ha konversationer med henne...känns så långt bort nu. Fast jag har påverkats mycket av vad andra säger(om hur min dotter inte pratar ännu, är det något fel på henne och sånna elaka saker) och sen så borde man INTE googla(något jag gjort ) för som andra skriver här så ska man inte måla up skräckscenarion i förväg.