• Anonym (a)

Vem behöver ambulans?

samma pricip gäller juh när patienter/klienter ringer på alarm klockorna i sina rum. vi måste gå varje gång, även fast dom inte vill nåt särskilt.
    folk ringer sjukvården för många saker, och ringer man för tandvärk, så betyder juh det att personen i fråga kanske inte har "alla hästar hemma" så att säga. för det gör juh inte en "normal" människa.det  finns dom som gör polisanmälan för små saker oxå!
    ett problem vi aldrig kommer slippa, inte ens nån ide att ta det till debatt!

• Anonym (a)

jo men HUR ska det debatteras?
    jag håller med dig, men jag ser inget ljus i tunneln på problemet.
    jobbar du i amblansen? här i det landet jag bor (inte sverige) har man nu kommit fram till att psyk. ska få en egen ambulans, och det tror jag kan ta en massa "onödiga" körningar från vanliga amb. bort.
    det skulle juh ev. va en lösning till att börja med. jag vet hur det e att få mkt skit för sina åsikter, jag studerar inom vården på special inriktning, och mina åsikter är så att folk tappar hakan då jag börjar disk. mental hälsa osv :) tycker inte det är fel att vara realistisk.Drömmer

• Anonym (a)

Jag bor på liten ort och här alltså har vi fått psyk ambulans. Så det e juh bra om det blir på flera små orter. Jo en kampanj skulle hållas. Sen är det juh inte vi som vårdar, som ska bestämma hur ont någon har. Och just därför blir ju frågan så svår!! För hur akut är det för den utsatte? Inte hur akut det är för oss som vårdar. Och samma på sjukhuset. Blir jag som är 27 år vårdad före en gammal dam med hypertoni? Svar nej! Fast mitt kanske är mkt mer akut. Men enligt läkare så är jag för ung och ska kunna klara mig själv.

Oj, oj ett ämne som kan dras såååå långt, när behöver man vård och när ska man få hjälp.

• Anonym (a)