Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Vem behöver ambulans?

Håller med att problemet bör lyftas. Dock kanske ambulanspersonalen bör gå en kurs i att hitta rätt för att öka sin effektivitet. Har ringt ambulans ngr ggr i mitt yrke och det har flera ggr hänt att vi fått vänta pga felkörningar. När jag första och enda ggr hittills privat ringt ambulans fick vi vänta i 35 min för att ambulansen inte hittade och då bor vi centralt ca 3 min från sjukhuset. Handlade om ett barn som slutat andas så var allvar och ambulansen var inte upptagen.. Det slutade inte bra.

• Anonym (Hmm)

Fy fan säger jag bara.. Mitt barn dog. Jag var ensam hemma med två barn varav ett jag gjorde hlr på. Skillnad på tre minuter med bil och på att gå samma sträcka. Var en vanlig jävla ambulans som inte hittade. Sostanten försökte lägga på luren för jon tyckte ambulansen borde vara framme, jag fick skrika för att hindra henne. Sen tyckte hon jag skulle gå ut på gatan och se om jag såg nån ambulans, men jag ansåg att hlr var viktigare än att sprida ga runt och leta.. Detta hände rätt nyligen i en mindre stad och vi har inte orkat anmäla eller undersöka än.. Haft lite annat att re i. Brist på empati var det nån som skrev innan, och ja här i tråden syns det ganska klart. Ambulanspersonalen var fantastiskt när den väl kom på plats.. Lite sent bara.

• Anonym (Hmm)

Ja, tack då. Självklart hittar jag det värsta exemplet och hittar på en sjuk händelse. Det värsta som kan hända en familj.. Så jävla låg människa är jag.. Eller inte.

Har dom anmält sig själva så är det mer än vi vet, vet inte rutinerna för nåt sånt här. Polisen har ju vart inblandad från början med så känns som om det skulle vart utrett redan då. Dessutom kanske vårt barn dött även om dom kommit snabbare.. Det får vi ju aldrig veta. Vill iaf aldrig i mitt liv höra det samtalet till sos igen..

Ska fråga min psykolog om detta.

• Anonym (Hmm)

Alla blir saliga av sin tro.. Orkar inte försvara mig, jag vet vad som skett och hur läget var.

Min poäng var att belysa att problemet kanske kan lösas genom att man jobbar i båda ändarna. Att informera mer om första hjälpen, tankar kring ambulanshjälp osv samt att personal blir mer effektiva och får tillgång till de hjälpmedel som kan behövas, såsom en korrekt inställd gps ex. Är ju som sagt inte första ggr jag vart med om felkörningar. Att skuldbelägga människor som kanske i panik eller vad som ringer efter ambulans kanske inte är rätt väg att gå...

• Anonym (Hmm)

Sjukvård finns ju av en anledning och att då ta förgivet att gemene man kan och vet allt är ju lite fel.. Sen att man inte ringer för skoskav och liknande bör ju för alla vara självklart.

Svar på tråden Vem behöver ambulans?