Inlägg från: Anonym (alla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (alla)

Vem behöver ambulans?

Ambulansliv skrev 2015-08-26 18:15:22 följande:

Stockholms psykambulans drog igång för några månader sen...

Men vad hade damen med hypertoni med saken att göra när du då anger att principen gäller på sjukhus och ambulans? 

Om nu Finland följer Sverige så har de ett triageringssystem att följa. 

Vad är ett triageringssystem? Kan du förklara för en stackars okunnig?
  • Anonym (alla)
    Ambulansliv skrev 2015-08-26 18:32:06 följande:

Beror på vilka färger det är på kakorna, och vilka ingredienser dom har. Jag som älskar mashmallows låter alltid såna kakor gå först, de som gillar choklad triagerar dom kakorna. Är kakorna för nyttiga kommer dom alltid sist. 

Såna där engelska kakor borde alltså alltid gå först?
  • Anonym (alla)
    Ambulansliv skrev 2015-08-26 18:39:21 följande:

Beror ju på vem du frågar.....går ju ut på att man väljer själv vem som går först, beroende på vem man gillar lixom"!

Digestive är äckligt tycker jag.
  • Anonym (alla)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-08-28 12:46:51 följande:

Håller med att problemet bör lyftas. Dock kanske ambulanspersonalen bör gå en kurs i att hitta rätt för att öka sin effektivitet. Har ringt ambulans ngr ggr i mitt yrke och det har flera ggr hänt att vi fått vänta pga felkörningar. När jag första och enda ggr hittills privat ringt ambulans fick vi vänta i 35 min för att ambulansen inte hittade och då bor vi centralt ca 3 min från sjukhuset. Handlade om ett barn som slutat andas så var allvar och ambulansen var inte upptagen.. Det slutade inte bra.

Jaha, för jobbigt att gå...
  • Anonym (alla)
    Ambulansliv skrev 2015-08-28 13:46:45 följande:

Alltså, det där tycker tom jag är lågt...även om jag själv inte suttit och väntat i 35 min med ett barn som inte andas om sjukhuset ligger 3 min bort.....

Det är tvärs över gatan, hur svårt kan det vara att plocka upp ungen och gå 10m...
  • Anonym (alla)
    Ambulansliv skrev 2015-08-28 14:03:46 följande:

3 min från sjukhuset, oklart om det var att gå men jag utgår från körtid för ambulans, sen är det ju inte alls säkert ambulansen var placerad på sjukhuset, eller var den var öht. Men som jag skrev, jag utgick ifrån att det var utrett av IVO. Om ambulans dröjde för att den körde fel och ett barn dog? så är det ju anmält. Annars har det inte hänt öht. 

Jag tror mest på det sista
  • Anonym (alla)
    Ambulansliv skrev 2015-08-28 14:23:00 följande:

Vi lär aldrg få veta....

3min till sjukhuset, det har inte hänt...,
  • Anonym (alla)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-08-29 00:15:11 följande:

Fy fan säger jag bara.. Mitt barn dog. Jag var ensam hemma med två barn varav ett jag gjorde hlr på. Skillnad på tre minuter med bil och på att gå samma sträcka. Var en vanlig jävla ambulans som inte hittade. Sostanten försökte lägga på luren för jon tyckte ambulansen borde vara framme, jag fick skrika för att hindra henne. Sen tyckte hon jag skulle gå ut på gatan och se om jag såg nån ambulans, men jag ansåg att hlr var viktigare än att sprida ga runt och leta.. Detta hände rätt nyligen i en mindre stad och vi har inte orkat anmäla eller undersöka än.. Haft lite annat att re i. Brist på empati var det nån som skrev innan, och ja här i tråden syns det ganska klart. Ambulanspersonalen var fantastiskt när den väl kom på plats.. Lite sent bara.

Fast du sa inte att det var 3 min med bil... Du är ju ändå så nära att du kan kasta sten på sjukhuset och träffa det.
  • Anonym (alla)

ojdå här går det livat till

• Anonym (alla)
    Ambulansliv skrev 2015-08-29 13:17:18 följande:

I rest my case vad gäller dig o dina likar. Bara jär för att förstöra en seriös debatt. TRIST!!!!

Ringer 112
Svar på tråden Vem behöver ambulans?