• jonte 6666

Hur säga snällt att föräldrar ska gå hem under barnkalaset?

Min son fyller sju och vi ska ha kalas. På alla kalas vi har vart på har de flesta föräldrar stannat kvar, många har även haft med syskon.Vi har för det första inte plats för det och ärligt talat är jag inte jättesugen på att fixa fika för alla dem. Sen brukar det vara enklare att styra upp lekar och så utan föräldrar närvarande. Om några få stannar eller om det är ett barn som inte vågar/kan vara utan förälder är det såklart okej.Hur skriver jag i inbjudan att jag gärna bara vill ha barnen där utan att verka dum eller otrevlig?

• Svar på tråden Hur säga snällt att föräldrar ska gå hem under barnkalaset?
  • Anna74a

Det är nog ingen fara att skriva det, många tror säkert att de borde vara med fast de helst slipper.

• äldreochklokare

skriv nåt i stil med: "lämna ert barn kl 1500 och hämta kl 1700 

• Duckan

Nåt i stil med detta som äldreochklokare föreslog, skriv nåt i stil med: "lämna ert barn kl 1500 och hämta kl 1700 

• Frontline

Finns det verkligen föräldrar som stannar kvar på ett kalas för en 7-åring..

Det har inte förekommit på nåt kalas här eller hos andra barn sen var dom 3-4 år..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Fjärilslarv

Va har man med sig syskon på ett födelsedagskalas som inte är inbjudna??? Förvånad

• F F

Min son fick inbjudan till ett föräldrafritt kalas. Tydligt utan att vara otrevligt????

• jonte 6666

Var skrev de då på inbjudningskortet?

• jonte 6666
    jonte 6666 skrev 2015-08-26 23:00:43 följande:

Vad skrev de då på inbjudningskortet?

Svar på tråden Hur säga snällt att föräldrar ska gå hem under barnkalaset?