• tage6655

Bo på Nybohovsbacken?

Jag vet att Nybohovsbacken har haft rykte om sig att vara oroligt. Men hur är det idag? Är det tryggt att bo där för barnfamiljer?

• Svar på tråden Bo på Nybohovsbacken?
  • Occam
    Tines skrev 2015-08-26 20:38:18 följande:

I vilken stad?? Sverige är ett avlångt land..... om du inte visste......

Jag förstår dig i princip men just här var det ett ganska poänglöst svar eftersom det enligt hitta.se och Google Maps bara finns en enda Nybohovsbacken i Sverige. Men jag får förutsätta att du faktiskt vet något om denna adress men var osäker på om det var rätt och inte bara ville vara spydig.

Med det sagt, jag bor i närheten (Årstadal) men vet inget direkt ... Några jag känner har sagt att närmaste förortscentrum (Liljeholmstorget) är stökigt men det har jag själv aldrig märkt de cirka 100 ggr jag passerat, dock sällan på natten - fast de gångerna har det varit rätt dött snarare än stökigt.
  • tage6655
    Tines skrev 2015-08-26 20:38:18 följande:

I vilken stad?? Sverige är ett avlångt land..... om du inte visste......

Jag är väl medveten om att Sverige är avlångt. Jag har bott i allt i från norr till söder i sammhällen med 3000 invånare till storstad. :) I det här fallet tänkte jag att ort var överflödigt då det bara finns ett ställe i Sverige... Men det är klart, det är alltid bra att förtydliga. 
    Occam skrev 2015-08-26 21:16:02 följande:
    Jag förstår dig i princip men just här var det ett ganska poänglöst svar eftersom det enligt hitta.se och Google Maps bara finns en enda Nybohovsbacken i Sverige. Men jag får förutsätta att du faktiskt vet något om denna adress men var osäker på om det var rätt och inte bara ville vara spydig.

Med det sagt, jag bor i närheten (Årstadal) men vet inget direkt ... Några jag känner har sagt att närmaste förortscentrum (Liljeholmstorget) är stökigt men det har jag själv aldrig märkt de cirka 100 ggr jag passerat, dock sällan på natten - fast de gångerna har det varit rätt dött snarare än stökigt.
    Tack för svar.
  • MMM01

Är det ff ungkarlshotell där? Hörde för massa år sen stökigt bla pga det.

• Occam

Positivt med området är i vilket fall att vid Liljeholmstorget finns det mesta. Det är bra kommunikationer med tunnelbana, tvärbana, bussar och relativ närhet till pendeltågsstationen vid Årstaberg. Du har också en OK galleria, systembolag, Willy's, Lidl och en fantastisk Ica Kvantum som också har en schysst vinbar. Man planerar också framåt att "bygga ihop" Nybohov med Torget vilket troligen kan förbättra en del av ryktet.

• tage6655
    MMM01 skrev 2015-08-27 06:33:43 följande:

Är det ff ungkarlshotell där? Hörde för massa år sen stökigt bla pga det.

Ja jag har också hört att det är ett lägenhetshotell där för ungdomar som har svårt att få boende på annat sätt och att området har varit oroligt pga det. Men jag vet inte om det finns kvar eller hur länge det ska finnas kvar.
Svar på tråden Bo på Nybohovsbacken?